صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

حاشيه و اخبار تكميلي تظاهرات ديروز در ايران

ورمو ايشچيلري : گزارشات و اخبار واصله به گروه خبري اورمو ايشچيلري از حضور مردم در خيابان هاي اصفهان ، شيراز ، مشهد و كرمانشاه علاوه بر تهران دارد.
مردم استان هاي آزربايجان علي رغم اعلام محل و ساعت تجمع در شهر هاي تبريز ، اورميه ، اردبيل و زنجان اظهار مي كردند ما در مسايل داخلي ايران و اختلافات فارس ها با يكديگر دخالت نمي كنيم . به نظر مي رسد اين فراخواني هاي نافرجام از طريق دانشجويان غير بومي بدون شناخت از ماهيت حركت ملي آزربايجان صورت مي گيرد.
 با گذشت چند ساعت از تجمع خانواده‌های افراد دستگیر شده در جریان تجمع دیروز لیستی مرکب از 1500 نام از سوی مسئولان دادسرا خوانده و اعلام شد تمامی بازداشت‌شدگان به زندان اوین منتقل شده‌اند.
گزارشات حاكي از گوشمالي شديد بسيجيان توسط مردم است . سايت الف از بستري شدن حدود شصت بسيجي در بيمارستان هاي تهران خبر داده است .
علی لاریجانی راهپیمایی دیروز را یک راهپیمایی با ماهیت آمریکایی و صهیونیستی از سوی گمراهان فتنه خواند و تاکید کرد که مجلس آن را محکوم می​کند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با سردادن شعارهاي مرگ بر آمريكا، موسوي و كروبي و خاتمي در صحن علني مجلس تجمع غيرقانوني فتنه‌گران آمريكايي را محكوم كردند.
ديشب تهران شاهد حكومت نظامي اعلام نشده بود. در گيري در برخي محلات تا پاسي از شب و ساعات اوليه روز ادامه داشته است .
به گزارش دانشجو نیوز، از دانشگاه صنعتی شریف خبر می رسد که حراست این دانشگاه اقدام به سرکوب دانشجویان توسط چماق و باتوم کرده است.
دولت سعي كرده تيراندازي مامورين سركوب را به گروه هاي مخالف از جمله منافقين نسبت دهد.
خانه هاي موسوي ، كروبي ، عبدالله نوري و خاتمي در محاصره نيروهاي دولت بوده است و از ورود خروج ساكنين به شدت جلوگيري به عمل آمده است .
اينترنت از ساعت 5عصر تقريبا به طور كامل قطع بود. سرويس هاي پيامك و تلفن همراه نيز اختلالات جدي داشتند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا ، نیروهای گارد ویژه اقدام به شکستن شیشه های تعدادی از مغازه هایی که همچنان باز بودند نموده و همینطور به بعضی از اموال عمومی خسارت وارد کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان