صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۱۷, یکشنبه

نزاع دولت و مجلس در آزربايجان غربي

هفته نامه مهر آذربایجان متعلق به سلیمان جعفرزاده نماینده ماکو   به نقل از سایت همراهان که نزدیک به این نماینده است مدعی شده که عامل استانداری آذربایجان غربی علیه نمایندگان مجلس شب نامه منتشر می کند.
 در این خبر آمده است: عامل وابسته به استاندار آذربایجان غربی که بر علیه بعضی از نمایندگان استان شب نامه هایی را با جعل اسم و امضاء برخی خانواده های معظم شهدا و رزمندگان منتشر می کرد با پیگیری یکی از نمایندگان استان شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت
 بعد از اینکه یکی از نمایندگان استان آذربایجان غربی از ضعف مدیریت استان در مصاحبه ای تلویزیونی انتقاد کرد، نیروهای وابسته به استاندار فعال شده و در تحرکاتی غیر مسئولانه اقدام به جوسازی، پخش شایعه و همچنین توزیع گسترده شب نامه هایی با جعل اسم و امضاء برخی خانواده های معظم شهدا و رزمندگان بر علیه این نماینده کردند. این افراد علاوه بر اقدامات مذکور نامه ها و شب نامه های جعلی خود را به دفتر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، شورای نگهبان، وزارت راه و ترابری، صدا و سیما و ... ارسال کردند.
این گزارش حاکی است، اقدمات مذکور توسط شخصی انجام می گیرد که فردی سابقه دار است و در جعل امضا و تنظیم نامه های جعلی از طرف مقامات و توزیع و انتشار شب نامه در سطح استان تبحر و دارای سابقه است. گفتنی است اینگونه اقدامات که با هدف تخریب چهره نمایندگان صورت می گیرد، اولین بار نیست که در سطح استان انجام می گیرد. چندی پیش هم در سفر آیت ا... جنتی به استان، یکی از وابستگان به استاندار اقدام به جوسازی برعلیه نمایندگان کرد و با انتشار نامه هایی جعلی به روند رو به رشد نشر اکاذیب در سطح استان دامن زد.
در مورد دیگری در همین رابطه فردی به نام الف- م که در فرمانداری ارومیه مشغول به کار است نامه های جعلی را منتشر کرد که امضای مسئولین را به همراه داشت. نامه هایی که در آن باز هم نمایندگان استان تخریب شده بودند و اینگونه تصور می شد که امضای جعل شده مسئولین گواه صدق مضمون نامه باشد، حال آنکه نامه از اساس جعلی است.
نکته تأسف آور اینکه این اقدامات مخرب از طرف دستگاه های دولتی صورت می گیرد و برخی افراد سودجو اقدام به تخریب و جوسازی برعلیه دیگر مسئولین می کنند. پرواضح است که این رفتارها چیزی جز بدبینی مردم را به همراه نخواهد داشت.
بر پایه این گزارش اقدامات تخریبی زمانی در استان شدت یافت که برخی پست های حساس توسط استاندار به افرادی سپرده شد که در سلامت کاری آنها شک و شبهه فراوان وجود دارد. از آنجا که این روند نامبارک متأسفانه رو به رشد است مسئولین نظام و دستگاه های نظارتی باید حساسیت بیشتری به خرج دهند تا از ایجاد دو دستگی و بدبینی در استان جلوگیری شود و اجازه ندهند افرادی با غرض های سیاسی و مشخص اهداف خود را به پیش ببرند
یکی دیگر از رفتارهایی که در جهت ایجاد شکاف و ترویج بدبینی در حال انجام و پیگیری است، انحراف افکار عمومی از استیضاح وزیر راه است. در حالی که نمایندگان استان استیضاح وزیر راه را امضاء کرده اند و به طور جدی آن را در مجلس پیگیری می کنند، تعدادی از مسئولین استان قصد دارند ذهنیت مردم را از این مساله منحرف کنند تا شاید قصور و کم کاری خود را در رسیدگی به مصدومین حادثه سقوط هواپیما در ارومیه و سایر عملکرد ضعیفشان تحت تأثیر قرار دهند.
این افراد یقین بدانند که مردم متوجه رفتارهای سوء آنها هستند. این گونه رفتارها جز برهم زدن وحدت میان مسئولین استان راه به جای دیگری نخواهد ندارد. امروز وحدت و هماهنگی میان مسئولین استان لازم و ضروری به نظر می رسد چرا که استان آذربایجان غربی با وجود دارا بودن ظرفیت های بالای توسعه متأسفانه به دلیل این گونه رفتارهای ناشایست در وضعیت خوبی به سر نمی برد و بسیاری از شاخص های توسعه استان در مقایسه با سالهای قبل نزول چمشگیری داشته است. این افراد باید بدانند که رفتارشان موجب عقب افتادگی استان خواهد شد و مردم اند که در نتیجه اینگونه رفتارهای ناشایست بیشترین ضرر را متحمل مي شوند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان