صفحات

۱۳۹۰ فروردین ۳۰, سه‌شنبه

وضعيت هوا در تبريز اضطراری است

اورمو ايشچيلري : آلودگي هواي تبريز همچنان در وضعيت اضطرار قرار دارد لذا بايد از هرگونه کارهاي غيرضرور آلوده کننده مانند قيرکاري و ترددهاي بي مورد خودداري شود.
بيوک رئيسي مدير کل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي با بيان اينکه اين وضعيت شهرهاي جنوبي استان را نيز شامل مي‌شود، گفت: بر اساس اعلام مرکز کنترل آلودگي هواي شهر تبريز ميزان ذرات معلق هوا حداکثر 420 ميکروگرم در متر مکعب و ميانگين 260 ميکروگرم در متر مکعب رسيده که حاکي از شرايط اضطرار وضعيت هوا است.
رئيسي با اشاره به اينکه گزارش اداره کل هواشناسي استان حاکي از افزايش گرد و غبار براي روز سه شنبه است، افزود: با توجه به وضعيت موجود شهروندان از هرگونه فعاليتي که منجر به افزايش آلودگي هوا مي‌شود از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستيک، عمليات قيرکاري و عمراني خودداري کنند.
وي همچنين از مردم خواست حدالامکان از تردد غير ضروري در سطح شهر پرهيز کرده و بويژه بيماران قلبي و ريوي، کودکان و افراد سالخورده در صورت حضور در فضاي باز از ماسک‌هاي مورد تاييد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي استفاده کنند.
عليرغم نامساعد بودن آب و هواي تبريز طي روزهاي اخير، سخنگوي شوراي اسلامي شهر، هواي تبريز در ايام نوروز را پاکترين شهر کشور اعلام کرد.
جعفر مدبر افزود: شهر تبريز در نوروز امسال به لحاظ تميزي، زيبايي و پاکيزگي برترين شهر کشور بود. مدبر افزود: اين موضوع در ديدارها و ملاقات‌ با مسافران و گردشگران نوروزي و حتي شهروندان تبريزي بارها اعلام شد.وي با اشاره به انتخاب تبريز به عنوان تميزترين شهر کشور در سال گذشته نيز گفت: توجه جدي به توسعه زيرساخت‌هاي خدمات‌شهري، تنظيف و نيز برنامه‌ريزي اساسي در حوزه مديريت پسماند از سوي شهرداري طي سال‌هاي اخير زمينه‌ساز دستيابي به اين سطح از موفقيت‌ها بوده و بايد از تلاش‌هاي شبانه‌روزي مديران، کارکنان و کارگران حوزه خدمات‌شهري شهرداري تبريز به جهت اين خدمات قدرداني کرد.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تبريز با اشاره به کسب اين عنوان خاطرنشان کرد: اين موفقيت در سايه تلاش و زحمات شبانه‌روزي معاونت خدمات‌شهري شهرداري، معاونت‌هاي خدمات شهري مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌هاي تابعه به دست آمده است.
مدبر همچنين از شهردار تبريز خواست از معاونان خدمات شهري مناطق و کليه کارگران و کارکنان اين حوزه به طور ويژه قدرداني شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان