صفحات

۱۳۹۰ فروردین ۳۰, سه‌شنبه

از ۱۲ هزار صنعت غذایی الان ۶ هزارش کار نمی‌کنند

اورمو ايشچيلري : رفسنجانی در آخرین دیدارش با اعضای خبرگان رهبری از میدانداری و حضور پررنگ هوچی گران در میدان سیاسی کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اورموايشچيلري وي از روش اجرايي كردن حذف يارانه ها انتقاد كرده و در قسمتي از سخنان خود گفت: الان داریم کاری را انجام می‌دهیم که یک ضرورت است. ولی خطرش موقعی بروز می‌کند که صنایع و کشاورزی برای صاحبانشان صرف نکند و ضرر بدهد که الان کم و بیش آثارش دارد پیدا می‌شود. خیلی از کارگاه‌ها با این قیمت‌ها نمی‌توانند کار کنند. به ضررشان است. به علاوه دولت هم برای تأمین نیازهای مردم وارد می‌کند. واردات هم از کشورهایی مثل چین است که کالاهایشان ارزان‌تر است.
این واردات باعث می‌شود که دامداری، کشاورزی و صیادی ما برای صاحبان این حرفه‌ها به صرفه نباشد. امروز در روزنامه‌ها خواندم که بوشهری‌ها دیگر صیادی نمی‌کنند و ماهی وارداتی را مصرف می‌کنند. اگر این خبر درست باشد، خیلی جای غصه است. چون بوشهر یکی از جاهای بسیار مستعد و صیادان بوشهری از افراد ماهر برای صیادی بودند. درست است که قبلاً مازاد گازوئیل خود را در آن طرف می‌فروختند که الان نیست، ولی مسئله مهم ما تولید است.


دو سه روز پیش اعضای شورای مرکزی خانه کشاورز پیش من آمده بودند. درد دل‌هایی کردند که انسان را خیلی ناراحت می‌کند که در این مدت کوتاه چه بر سرشان آمد!! می‌گفتند کشاورزی برای کشاورزان صرف نمی‌کند. قطعاً باید به کشاورزی و صنعت توجه داشت.
نمایندگان مجلس دیدند که ۳۰ درصد از درآمدهای یارانه‌ها باید به مراکز تولید صنعتی برگردد و ۲۰ درصد به دولت برسد که هزینه‌هایش بالا می‌رود و بقیه باید در مسیر درست استفاده شود. البته آنها هوشیاری به خرج دادند و قبل از اینکه گران کنند، پولی به مردم دادند که قدری زهر کار را گرفتند، ولی در ادامه این‌گونه نیست. باید مواظب باشیم.
خدای نکرده اگر در این شرایط منطقه که از جهتی خوب و از جهتی به هم ریخته است، کارگران و کشاورزان مشکل داشته باشند و روستائیان و مردم بخواهند کاری کنند، مشکل می‌شود. آقایان در شهرهایی که هستید، چشم نظام باشید. آنچه را که می‌بینید، واقعاً منتقل کنید. حداقل به آقا منتقل کنید تا ایشان در جریان باشند.

درباره نکته مهمی که فکر می‌کنم باید بیشتر توضیح بدهم، همین مقدار را کافی می‌دانم. شاید شما بیشتر از ما بدانید.
چند روز پیش مدیران صنایع غذایی پیش من آمده بودند که می‌گفتند: از ۱۲ هزار صنعت غذایی الان ۶ هزارش کار نمی‌کنند و کارشان را کنار گذاشتند. یا مواد ندارند و یا نمی‌توانند حقوق کارگرانشان را بدهند.
بنابراین باید خیلی خیلی مواظب باشیم تا نتیجه این کار مهم و ضروری و این جراحی که باید انجام شود، منجر به خونریزی نشود و کشور بتواند به اهداف بسیار خوبی که در هدفمند کردن یارانه‌ها دارد، برسد که می‌تواند ما را برای رهایی از خیلی از بن‌بست‌ها نجات دهد. البته یک مقدار نیاز به صبر و تحمل است و یک مقدار هم مسئولین باید مواظب باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان