صفحات

۱۳۹۰ خرداد ۲۰, جمعه

مصاحبه اختصای گروه خبری اورمو ایشچیلری با گردانندگان رادیو گوناذ

اورمو ایشچیلری : مدت زیادی از تولد رادیو گوناذ نگذشته است، اما شصت و یک سال بعد از اینکه صدای رادیو ملی تبریز توسط ارتش شاهنشاهی به صورت غیر قانونی بسته شد، برای اولین بار برنامه های متنوع خبری ،تحلیلی ، تاریخی و فرهنگی یک رادیوی ملی گوش انسان ترک در آذربایجان جنوبی را نوازش می دهد. شاید هستند بسیاری درمیان ما که علیرغم تلاش های شبانه روزی گردانندگان این رادیو هنوز نتوانسته اند سوار موج جان نواز رادیو گوناذ شوند و شاید ضعف ها و کمبود ها ، دیواری بین ما و رادیو گوناذ کشیده است اما هر چه باشد رادیو گوناذ می تواند با یاری ما سر آغازی برای تاسیس یک رادیوی ملی برای آذربایجان جنوبی باشد.
گروه خبری اورمو ایشچیلری برای آشنایی بیشتر مردم آذربایجان و فعالین حرکت ملی با رادیو گوناذ مصاحبه ای داشت با گردانندگان این رادیو که تقدیم خوانندگان گرامی می کنیم.
س: رادیو گوناذ چه مدتی است که کار خود را آغاز کرده است؟  
 

ج: این رادیوتقریبا به مددت 5 ماه میباشد که بر روی انتن رفته است .که 2 ماه اول را به طوره آزمایشی و 3 ماه بعدی را بطور رسمی اعلام وجود کرده و در حال پخش میباشد.
س: وسعت فرکانس رادیو چقدر است و بر روی کدام موج های رادیویی قابل شنود است؟    
ج: بخاطر نوپا بودن رادیو، فعلا در موج کوتاه  7610 KHZ (SW) BAND 41 قابل شنود میباشد.
س: آیا در آذربایجان جنوبی مردم می توانند به راحتی به این رادیو گوش دهند؟   
ج: هموطنان عزیز میتوانند از طریق دستگاه رادیو با گرفتن موج 7610 KHZ (SW) BAND 41 به راحتی شنونده گوناذ رادیو باشند.
س: در اینترنت و ماهواره چطور؟  
ج: در اینترنت با رجوع به سایت خبری www.gunaztv.com و صفحه facebook (gunaz radio) و در ماهواره با ردیایی در مسیر Yutelset و پیدا کردن گوناذ رادیو از ان بهره مند شوند.
س: رادیو در چه حوزه هایی فعالیت می کند؟
ج: 1) خبر رسانی   2) مسایل سیاسی مربوط به ایران و خاورمیانه    3) نگاهی به معضلات و رویدادهای آذربایجان
س: فکر می کنید چقدر در کارهایتان موفق بوده­اید و آیا رادیو توانسته که مخاطبانی برای خود پیدا کند؟   
ج: مطمئنا شروع هر کاری با مشکلاتی همراه است و ما نیز از این اصل مستثنی نیستیم. شاید هنوز صحبت کردن در خصوص میزان موفقیت رادیوگوناز کمی زود باشد و شاید هم نتوانسته باشیم توجه مخاطبان را به خود جلب کنیم، چرا که این رادیو نوپا بوده و گردانندگان آن نیز بیشتر از فعالین حرکت ملی آذربایجان می باشند تا متخصصین رادیو. انگیزه گردانندگان از یکسو و تلاش بنیانگذاران رادیوگوناذ از سوی دیگر نوید دهنده آینده ای بهتر برای این رادیو و جلب مخاطبان بیشتر می باشد.
س: در برنامه های رادیویی که تهیه می شود آیا فقط مخاطبان آذربایجانی را مد نظر قرار می دهید و یا ؟   
ج: رادیو گوناذ از 2 بخش ترکی و فارسی تشکیل شده است .مخاطب بخش ترکی ملت شریف آذربایجان، ترک های قشقایی و ترکمنهای عزیز بوده و در بخش فارسی هدف، خبر رسانی به اقوام غیر ترک زبان و ترک زبانانی که بدلیل موقعیت جغرافیایی خود بیشتر در معرض سیاستهای فارسیزه کردن ، قرار دارند می باشد.
س: آیا توانسته اید با مخاطبان خود ارتباط بر قرار کنید و اگر آنها خواستند با شما ارتباط داشته باشند چگونه می توانند نظرات خود را به شما ارسال کنند؟  
ج: در بحث مخاطب علی رغم استفاده از شبکه های اجتماعی و ارایه آدرسهای الکترونیکی، به خاطر نو پا بودن این رادیو هنوز موفق چندانی در ایجاد ارتباط با هموطنان عزیز نشده ایم، اما در صفحه facebook (gunazradio) مخاطبانی داریم که کمکهای زیادی با انتقادات و پیشنهادات سازنده خود به ما نموده             داریم. همچنین ایمیل های leysan_eloglu@yahoo.com و  gunazradio@yahoo.com
آماده دریافت نظرات شنوندگان می باشند.
س: به عنوان گردانندگان رادیو گوناذ درخود چه ضعف هایی می بیند؟
ج: شاید بیشترین ایرادی که می توان گرفت، غیر حرفه ای بودن این رادیو نوپا باشد. البته تلاش گردانندگان به رفع این ضعف در مقایسه برنامه های ارایه شده اولیه با کیفیت برنامه ها و تنوع آنها در حال حاضر ، نمایان می باشد. ولی هنوز تا ایده آل ها فاصله زیاد است.
س: طبیعتا رادیو گوناذ مشکلات خودش را دارد و ضعف ها یش نیز برای همه ما قابل فهم است، شنودگان و مخاطبانتان چگونه می توانند برای حرفه ای تر شدن این رادیو به شما کمک کنند؟   
ج: ما سعی می کنیم با ایجاد امکانات بیشتر و جذب کادر متخصص حوزه فعالیت رادیو گوناذ را گسترش دهیم و از تمامی شنوندگان و مخاطبان عزیز خواستاریم با انتقادات و پیشنهادات خود ما را در هرچه بهتر بودن برنامه هایمان یاری نمایند. ولی برقراری ارتباط مخاطبین با برنامه از طریق ایمیل و تلفن در ابتدای امر بهترین گزینه برای بررسی چگونگی کمک این عزیزان به گوناذرادیو می باشد.
س: در پایان درخواستی از شما داریم ، اگر بخواهید برای خود سوالی طرح و آن را پاسخ دهید چه می گویید؟
ج: شاید از خود بپرسیم که جایگاه این رایو در میان رادیوها و خبرگزاریهای حکومتی که با سرمایه ملل ساکن پهنه جغرافیایی ایران ، و بر علیه این ملل فعالیت می کنند کجاست؟ و در پاسخ خواهیم گفت: گلجک بیزیمدیر

موفق باشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان