صفحات

۱۳۹۰ خرداد ۱۴, شنبه

بیانیه تحلیلی دانشجویان دانشگاه اورمیه

اورمو ايشچيلري ; بدنبال انتشار مطالب غیر واقعی و انتساب سلسله صفویه به کردها و کردی کردن استان آزربایجان غربی در دو نشریه دانشجویی دانشگاه اورمیه که از طرف دانشجویان کرد منتسب به جریان های تروریستی کرد منتشر میشود بیانیه زیر از طرف دانشجویان اورمیه منتشر شده است:
بیانیه تحلیلی دانشجویان دانشگاه اورمیه
 
 جمعه 13 خرداد 1390 – 3 ژوئن 2011
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 اینجا آذربایجان است، همان سرزمین تاریخی که مهد تمدنهای بزرگ و کانون ترقی و تعالی و همان سرزمینی است که در ذات مردمانش آگاهی و دانایی، غیرت و مردانگی، انسانیت و عطوفت، عدالت و ظلم ستیزی متبلور شده است. اینجا یادگار شیرمردان و دانایان عرصه تاریخ همچون تومروس ها، دده قورقود ها، زرتشت ها، بابک ها، ستارها و سالارها، عرب باغی ها و مجاهدان بزرگی نظیر شهید مهدی و حمید باکری، شهید امینی و هزاران لاله خفته به خون است که امروز ما میراث دار آن بزرگواران هستیم، این خاک پرورش دهنده مردمانی است که در تکوین تاریخ و تمدن بشری نقش بی بدیلی ایفا کرده اند. اینجا آذربایجان است، همان سرزمین زخم خورده ایی که تاراج حوادث مخصوصا در صد سال اخیر هرچه تیشه بوده بر ریشه اش وارد کرده است، هنوز جنایت ها و آدم کشی های یاغیان و افراد شروری نظیر شیخ عبید الله شمزینانی ها، سیمیتقوها، جیلوها، دموکراتها و کومله ها و پژاک ها و پ ک ک ها را لمس می کنیم، هنوز نتوانسته اییم برای جنازه مسلمانان شیعه ترک آذربایجانی که قربانی ددمنشی عده ایی زیاده خواه و شرور شده اند و در قالب گورهای دسته جمعی در زیر خاک مدفون شده اند نماز میت بجا آوریم.
در کنار همه افتخارات و تاریخ سازی هایمان هراز چندگاهی مواجه شدن با یاغیان و شرور های مدرن یا همان تروریستهای امروزی و یا مهمل بافان سبک مغز برای مردم شریف آذربایجان امر ناشناخته ایی نیست اما بسیار تامل برانگیز و تاسف آور است. در ادامه جریان توهین به مردم شریف و بزرگ و غیرتمند آذربایجان و اینبار در راستای پروژه بزرگ اشغال نرم اراضی غربی آذربایجان عده ایی از دانشجویان غافل یا جاعل دانشگاه اورمیه وابسته به گروههای افراطی و تفرقه افکن و جنگ افروز اقلیت مهاجر کرد منطقه در قالب دو نشریه ((بووژان)) و ((هه روز)) آنقدر به جعل تاریخ پرداخته اند و تلاش برای هویت تراشی برای اقلیت مهاجر کرد از طریق جعل واقعیات نموده اند که در این راه بدلیل آنکه خود ندارند به خزانه تمدن مردم بزرگ آذربایجان هجوم آورده اند و مثلا ادعا می کنند که شاه اسماعیل صفوی، موسس دولت شیعه در ایران نیز همانند ((افلاطون)) و ((ادیسون)) و ((گراهام بل)) کرد بوده است و آذربایجان نیز سرزمین آبا و اجدادی آنهاست. زهی خیال باطل  
مردم شریف آذربایجان
دانشجویان آگاه و غیرتمند
مسئولان محترم و نقش آفرین
موقعیت ژئواستراتژیکی مناطق غربی آذربایجان شرایطی بسیار حساس را برایمان بوجود آورده است. از یک سو حضور قدرتهای بزرگ در خاورمیانه و خصوصا در عراق و تلاش آنها برای ایجاد تغییر در مرزهای جغرافیایی فعلی از طریق تحریک احساسات گروههای مستعد نظیر کردها و سواستفاده حداکثری اکراد از حضور آمریکا در عراق جو منطقه را متشنج نموده است و از سوی دیگر سهولت فعالیتهای اقتصادی نامشروع اکراد از طریق انواع قاچاق موادمخدر، انسان و ... و پولشویی آنها و نیز تشدید فعالیتهای تروریستی گروهک های کردی در استان آذربایجان غربی و نیز فعالیتها و تلاشهای سازمان یافته آنها از طریق مبادی قانونی که با نفوذ عواملشان در بدنه نهادهای تاثیرگذار کشور روی داده است، همگی شرایطی بحرانی و خطرناک را در استان آذربایجان غربی و نیز استان کردستان رقم زده اند.
تاسف ما از این جهت است که مردم بزرگ آذربایجان که از مهمترین عوامل تحقق انقلاب بزرگ اسلامی و دوام انقلاب بوده اند و مهمترین قربانی آرزوهای خیالی گروهک های تروریست کردی هستند، اکنون با شرایطی سخت روبرو شده اند، ادامه دهندگان لشکر عاشورا هر روز شهدای خود را تقدیم کشور می کنند اما یاوه بافان شهرنشین گروهکهای تروریستی کردی در کمال آرامش به نشر اکاذیب و توهین و افترا و جعل و دزدی فرهنگی می پردازند تا برای کشور خیالی خود از اکنون شناسنامه ایی درست کرده باشند چون آنان خود چیزی برای عرضه ندارند.
ما دانشجویان جان بر کف آذربایجانی دانشگاه اورمیه ضمن اظهار تاسف از بی اعتنایی و کم کاری برخی مسئولان در برخورد قاطع با این ماجراجویان و نیز بیدارباش مجدد به آندسته افرادی که هنوز این خطر عظیم را جدی نگرفته اند اعلام میداریم:
1-هرگونه تجاوز به خاک و اراضی چه از طریق جنگ نظامی و چه از طریق زمینه سازی نرم افزاری و جعل تاریخ، از مصادیق تروریسم است و باید با متخلفان به شدیدترین نوع برخورد شود. ما خشونت وتروریسم را در تمام اشکال محکوم میکنیم.
2-حال که صدام از عرصه روزگار محو شده است ما خواستار این هستیم که مهاجران کرد عراقی که در جریانات انفال 1992 به ایران فرار کرده اند اراضی استان آذربایجان غربی و کردستان را ترک کرده و به کشور عراق بازگردند.
3-مسئولان کشوری و منطقه ایی باید عزم جدی خود را برای مهار فعالیتهای تروریستیز گروهکهای کردی و نیز عوامل آنها در نهادهایی نظیر دانشگاهها نشان دهند و با عوامل انتشار مطالب موهون در نشریات ((بووژان)) و ((هه روز)) در دانشگاه اورمیه شدیدا برخورد شود.
4-مسئولان باید با تعهد و درایت خود با کلیه عوامل و افرادی که زمینه ساز تغییر ترکیب جمعیتی منطقه هستند و مسبب فروشاراضی آذربایجان می شوند برخورد قاطع نمایند تا سرنوشت شوم ملت فلسطین تکرار نشود.
5-مردم آذربایجان و دانشجویان و مسئولان نبایستی اسیر حیله ها و جنگ روانی تروریست ها شوند، از جمله جنگ روانی آنها اطلاق نام کردستان بر اراضی آذربایجان بدون کوچکترین سند تاریخی است، در اینجا لازم است نهادها و افراد مسئول به وظایف قانونی و شرعی خود عمل کنند.
6-مبارزه با انواع قاچاق موادمخدر و قاچاق اسلحه و قاچاق انسان و فساد و فحشا ناشی از آن که توسط مافیای اقتصادی گروهکهای تروریستی کردی انجام میگیرد و بحث پولشویی با جدیت و قاطعیت بیشتری از سوی مسئولان پیگیری شود و ریشه های مافیای اقتصادی آنها خشکانده شود.
در پایان ضمن ابراز انزجار خود از عملکرد کریه و نوشته های موهون دو نشریه کردی فوق الذکر از مسئولان دانشگاه اورمیه می خواهیم ضمن تعطیلی کامل آن نشریات و مجازات مسئولان و نویسندگان مطالب موهون آنها، فرصت گستاخی های مجدد را از ایشان گرفته و در زودترین زمان ممکن و قبل از آنکه خشم نهفته دانشجویان دانشگاه اورمیه به حرکت درآید خواسته های بحق دانشجویان دانشگاه اورمیه تحقق یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان