صفحات

۱۳۹۰ خرداد ۱۲, پنجشنبه

بازی کردها را جدی بگیریم !

اورمو ايشچيلري :اقدامات دولت ایران در جهت افزایش جمعیت کرد در منطق ترک نشین همچنان ادامه دارد . بعنوان مثال برای خانواده های کردی که از مناطق مختلف کردستان به ارومیه کوچ میکنند امکانات مادی مختلفی اختصاص داده میشود . کردها که در استان آذربایجان غربی نفوذ و قدرت خود را افزایش میدهند قریب به تمام بازار ارومیه را تحت اختیار خود قرار داده اند .


همانطوریکه میدانیم جمعیت در اقلیت کردها چند سال پیش در حدی بسیار محدود مانده و در محلا مشخص ارومیه زندگی میکردند ولی با افزایش مهاجرت کردها به منطقه و همچنین افزایش ثروت و قدرت مادی این طبقه کم کم مرکز شهر ارومیه نیز به تسخیر آنها درآمده است . پرداخت ارقامی نجومی به خانه های ترک ها از طرف ثروتمندان کرد نیز موضوعی است که نباید دور از چشم نگهداشت . مردم مناطق ذکر شده با آگاهی از این امر باید دقت بیشتری بخرج داده و از فروش خاک و خانه مقدسمان آذربایجان امتناع ورزیم ...

توجه برادران و خواهرهای آذربایجانی را به موضوع مهم دیگری جلب میکنیم ...در بسیاری از شهرهای کردستان همانند بانه و در شهر سردشت آذربایجانغربی بازارهای مختلفی احداث شده  که در آنها کالاهای دزدی شده از منطقه شمال عراق در مغازه های کرد بفروش میرسند . برادران و خواهران ترک از تبریز و ارومیه به این بازارها هجوم آورده و با پرداخت پول به این کالاها کردها را ثروتمندتر از گذشته میکنند. بانه از نظر فعالیت های پژاک نیز اهمیت فوق العاده ای دارد و بخش بزرگی از درآمد هنگفت این بازارها به جیب پژاک واریز میگردد .

دولت ایران همواره در نظر دارد جمعیت کرد و ترک منطقه ارومیه را در تعادل نگاه دارد .مبارزه ما در راستای بدست آوردن حقوق شخصی و قانونی با این روش تحت کنترل قرار داده میشود . دولت در عملی ساختن این پروژه کثیف در تبریز که بسیار حساس است  با مشکل روبرو میشود ..برای شکست خورد این نقشه شوم مردم ارومیه نیز باید حساس تر رفتار کنند .
www.cloob.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان