صفحات

۱۳۹۰ تیر ۲۶, یکشنبه

درگیری سنگین بین نیروهای ایران و پ. ک. ک در خاک کردستان عراق

احمد دنیس سخنگوی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) می‌گوید، درگیری بین نیروهای ایران و این حزب که تا صبح امروز، یکشنبه در خاک کردستان عراق ادامه داشته، ده‌ها کشته و زخمی به جای گذاشته است. سخنگوی حزب کارگران کردستان ترکیه به زمانه گفت: «این درگیری‌ها پس از آن شروع شد که در دو روز گذشته نیروهای ایران وارد خاک کردستان عراق شده و نیروهای ما را مورد حملات سنگین توپخانه‌هایشان قرار دادند احمد دنیس شمار تلفات نیروهای ایران را دریک نقطه مرزی ۳۳ و در نقطه دیگر ۲۲ کشته و زخمی عنوان کرد. وی همچنین گفت: «چهار نفر از نیروهای ما کشته و دو نفر دیگر در این درگیری زخمی شدند
 به گفته احمد دنیس،
نیروهای ایران هم اکنون در دو منطقه «خاکورک و خنره» به داخل خاک ایران عقب نشینی کرده‌اند و تا صبح امروز یکشنبه درگیری‌ها ادامه داشته است. سخنگوی حزب کارگران کردستان ترکیه پیش بینی کرد، نیروهای ایران بار دیگر بطور وسیع تری به آنان «حمله» خواهند کرد. احمد دنیس این «حملات» را طرح مشترک بین ترکیه و ایران می‌داند و می‌گوید، طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، شماری از افسران ترکیه در بین نیروهای ایرانی دیده شده‌اند.
درگیری میان نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه و ایران در حالی است که یکی از شهروندان در منطقه پیرانشهر به زمانه گفت، در روزهای اخیر شمار زیادی از نیروهای دولتی در مناطق مرزی سردشت و پیرانهشر مستقر شده‌اند.
 از سوی دیگر به گزارش منابع خبری کردستان عراق، جمهوری اسلامی از ساکنان مناطق مرزی خواسته است تا محل سکونت‌شان را ترک کنند.
 حسن عبدالله فرماندار منطقه پشدر در این باره گفته است، نیروهای جمهوری اسلامی به ساکنان گفته‌اند ۷۲ ساعت فرصت دارند تا این مناطق را ترک کنند در غیر این‌صورت خودشان مسئول جان و مال خود خواهند بود.
 به گفته احمد دنیس در ۱۵ روز گذشته مناطق مرزی کردستان عراق مورد حملات سنگین توپخانه‌های ایران واقع شده است. وی گشایش کنسولگری امریکا در شهر اربیل یکی از دلایل این حملات می‌داند.روز سه شنبه، ۲۱ تیرماه کنسولگری آمریکا بطور رسمی در شهر اربیل کردستان عراق گشایش یافت.
 هفته گذشته خبرگزاری‌های دولتی ایران سخنان «یک مقام بلندپایه نظامی» را منتشر کردند که گفته بود مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان منطقه‌ای به وسعت حداقل ۳۰۰ هزار هکتار را بدون اطلاع دولت مرکزی بغداد در اختیار پژاک قرار داده است. بنا بر این گزارش این سرزمین از نقاط مرزی دالامپرداغ تا مرز مقابل قلعه دیزه در داخل خاک عراق به طول ۱۵۰ کیلومتر و به عمق حداقل ۲۰ کیلومتر را شامل می‌شود.
ژنرال جبار یاور، سخنگوی نیروهای امنیتی حکومت اقلیم کردستان درگفتگو با زمانه واگذاری زمین به پژاک را رد کرد.
 در‌‌ همان حال حکومت اقلیم کردستان عراق نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تکذیب سخنان «مقام بلندپایه نظامی» ایران اعلام کرد، خبر واگذاری زمین به پژاک به قدری دور از واقعیت است که لازم به پاسخگویی نیست.
 پیش‌تر مسعود بارزانی حملات توپخانه‌ای جمهوری اسلامی را محکوم کرده بود. وی هشدار داده بود، تداوم حملات توپخانه‌ها به روابط اقلیم کردستان و ایران خدشه وارد خواهد کرد.
 تاکنون رسانه‌های دولتی ایران خبری در رابطه با درگیری‌های مناطق مرزی منتشر نکرده‌اند. هفته گذشته، مقامات ترکیه از کشته شدن ۱۳ سرباز ترکیه به دست نیروهای پ. ک. ک در جنوب شرقی این کشور خبر دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان