صفحات

۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

جمع بندی آخرین اخبار قیام آزربایجان و اثرات آن در ایران-3صبح یه وقت تبریز

اورمو ايشچيلري :
براساس بیانیه ها، نظرات و پوسترهای مختلفی که در سایتهای اینترنتی فارسی زبانان منتشر شده به نظر می رسد که در سکوت اوپزیسیون داخلی و خارجی رژیم، فعالین مردمی در اقدامی بی سابقه، روز و مکان مشخصی را برای تظاهرات حمایت از آذربایجان در نظر گرفته اند.



 براساس پیمامهای متعدد مردمی از اهالی تهران خواسته شده تا روز سه شنبه 8 شهریور 1390 ساعت 00 :5 تظاهرات اعتراضی بزرگی را از میدان امام حسین تا میدان آزادی برگزار نمایند.
همچنین از اهالی شهرستانها نیز درخواست شده تا  در میادین اصلی شهر در دفاع از دریاچه اورمیه، محیط زیست ایران و قیام مردم آذربایجان تجمع کنند.
به دنبال بروز قیام لاجوردین حمایت از دریاچه اورمیه در شهرهای تبریز و اورمیه، تنش شدیدی میان ارگانهای حکومتی اتفاق افتاده است.

خبر می رسد که مجتبی خامنه ای مسئول انتقال دستورات سید علی خامنه ای در خصوص نحوه سرکوب قیام آذربایجان به نهادهای اجرائی، امنیتی و انتظامی می باشد.

همچنین گفته میشود که درگیریهای لفظی شدیدی میان وزارت اطلاعات با نهادهای محلی در خصوص نحوه مهار قیامها رخداده است.

 به دنبال بروز قیامهای عظیم مردمی در شهرهای تبریز و اورمیه و احتمال جدی سرایت این قیامها به دیگر شهرهای ایران بخصوص پایتخت، به همه نیروهای سرکوبگر در شهرهای بزرگ آماده باش کامل  داده شده است.
براساس خبرهای رسیده، همچنین بر تعداد گشتیها افزوده شده و از فردا در شهرهای بزرگ به طور نامحسوس از طریق گسیل لباس شخصیها و بسیجهیا به خیابان سعی خواهد شد تا از  بروز حرکتهای مردمی پیشگیری شود.


با شعله ور شدن آتش قیام در آذربایجان، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، شخصا به حضور سید علی خامنه ای رفته و  خواستار آزادی جمعی از زندانیان سیاسی سبز شده است.این پیشنهاد غیر مترقبه موجب بروز تنش در میان موافقان و مخالفان این اقدام شده که سرانجام مورد پذیرش شخص رهبر قرار گرفته است.وزارت اطلاعات در تلاش است تا با آزاد کردن جمعی از زندانیان سیاسی سبز به بهانه عید فطر، مانع از همبستگی سبزها با قیام مردم آذربایجان شود.

براساس گزارشهای دریافتی، خبر قیام لاجوردین آذربایجان و انفجار خبری فوق العاده آن در سطح ایران به حدی شوکه کننده بوده که انتظار می رود طی یکی دو روز اینده تهران شاهد طغیانی مردمی بزرگی گردد. گفته می شود از هم اکنون طغیان احتمالی تهران به شدت موجب نگرانی سران رژیم شده بگونه ای که در حال تدارک چندین مسکّن جدید اجتماعی، علاوه بر آزاد شدن زندانیان سیاسی سبز از زندان اوین هستند.احتمالا طی روزهای آینده تلویزوین ایران برنامه های ویژه ای در تکریم زبان و ادبیات آذربایجان پخش خواهد کرد.


به دنبال قیامهای آذربایجان و احتمال تبدیل شدن این قیامها به انقلاب در سراسر ایران، جلسه ای در شورای امنیت ملی و به ریاست احمدی نژاد تشکیل شده است.
براساس یکی از مفاد این جلسه، با ارسال فاکس به مدیران مسئول روزنامه های حکومتی دستور داده شده، تا از طریق درج خبری کوتاه و کنترل شده ، قیام مردم آذربایجان را به اوباش و عوامل خارجی نسبت دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان