صفحات

۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

آزادی سه فعال آذربایجانی در بند

اورمو ايشچيلري :
بنا به گزارشات رسیده از تبریز امروز سه فعال آذربایجانی که در طی روزهای گذشته توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در شهر تبریز دستگیر شده بودند آزاد شدند.
حمید قربانعلیزاده و بهنام علیزاده از فعالین مدنی در حرکتی نمادین با پخش بطری های آب اعتراض خود را به خشک کردن تعمدی دریاچه ارومیه از جانب دولت و همچنین خیانت نمایندگان تورک در مجلس شورای اسلامی در دادن رای مخالف به طرح دوفوریتی نجات دریاچه ارومیه، از جانب نیروهای امنیتی چند روز قبل در داربی تبریز دستگیر شده بودند. حمید قربانعلیزاده دانشجوی ترم
آخر کارشناسی ارشد در رشته عمران دانشگاه آزاد ارومیه  و همچنین مدیر مسئول اسبق نشریه توقیف شده"بولود-دانشگاه آزاد مهاباد" میباشد.
همچنین یاشار پیری دانشجوی حقوق دانشگاه پیام نور که در شب  روز شنبه 5/6/90 توسط مامورین اداره اطلاعات تبریز دستگیر و در بازداشت به سر می برد امروز آزاد شد. این فعال آذربایجانی در محله قیرخ متر تبریز توسط مامورین امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به مکان نامعلومی منتقل گردیده بود. لازم به ذکر است که وی سابقا در پی حضور در مراسم بزرگداشت شهدای 4خرداد سولدوز به همراه هفده تن از فعالین دیگر آذربایجانی در اورمیه بازداشت شده بود. همچنین این فعال دانشجویی در مراسم ثبت جهانی ساوالان نیز حضور داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان