صفحات

۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه

بیانیه دعوت به تجمع اعتراضی در تبریز در خصوص رد طرح حمایت از دریاچه اورمیه از سوی مجلس ایران ملت ترک آزربایجان

اورمو ايشچيلري :
همانگونه که مستحضر هستید حاکمیت ایران با خشک کردن دریاچه اورمیه تصمیم بر به مسلخ بردن  آزربایجان گرفته است. ده ها سال است که هستی و منیت ملی آزربایجان زیر فشار شونیزم و نژادپرستی ایرانی منکوب شده است ولی کسانی که تا دیروز تاریخ، تمدن، فرهنگ، اقتصاد و غرور ملت ترک  آزربایجان را هدف گرفته بودند بعد از پی بردن به عدم موفقیت خود این بار کمر به تخریب و نابودی  زیرساخت های حیاتی آزربایجان بسته اند تا به زعم خود برای همیشه از این مشکل خلاص شوند.
 

دریاچه اورمیه، نگین سرخ آزربایجان، این عروس زیبای ملت ترک که از سرآمدهای ثروت های خدادادی ملتمان است در مقابل چشمانمان به مرگ از تشنگی محکوم شده است. مرگ دریاچه اورمیه نه تنها مرگ عروس آزربایجان بلکه مرگ حیات انسانی و طبیعی آزربایجان است. میلیارد ها تن نمکی که به وسیله باد به سراسر آزربایجان پخش خواهد شد، شهرها و روستاهایمان را به خرابه تبدیل و  انسانهایمان را آواره و دربه در دیار غربت خواهد کرد تا بیش از این در فقر و فلاکت و در معرض تمسخر و تحقیر قرار گیرند. بی شک چراغ شرق، تبریز کهن و تاریخی مان از اولین قربانیان این فلاکت ساخته دست شونیزم خواهد بود.

فرد فرد ملت ترک!

در هر کجای آزربایجان جنوبی و یا ایران که ساکن هستید بدانید که خصم مصمم به حذف ملتمان از صحنه تاریخ است. خشک شدن دریاچه اورمیه یعنی کوچ میلیون ها انسان به مناطق مرکزی و جنوبی ایران. چگونه وجدان انسانی و ملی مان در مقابل این جنایت بشری می تواند ساکت باشد؟! بر ماست که صدایمان را بر این بی عدالتی بلند کنیم تا نگون بخت امروز و شرمگین گذشته گان و آینده گانمان نباشیم.
ما فعالین حرکت ملی آزربایجان در تبریز از ملتمان دعوت می کنیم در روز پنجشنبه سوم شهریور با بر تن داشتن تی شرت و یا در دست داشتن علامتهایی راجع به فاجعه دریاچه اورمیه در بازی تراختور و بلدیه تبریز در استادیوم سهند حضور یافته و اعتراض خود را یک صدا به گوش دنیا برسانند. همچنین روز شنبه پنجم شهریور، با تجمع در راسته کوچه شهر تبریز مظلومیت ملت ترک آزربایجان را فریاد بزنند. ما به عنوان فعالین حرکت ملی در تبریز اعلام می داریم دوشادوش ملتمان با حضور در استادیوم سهند و راسته کوچه شهر تبریز با شعار "اورمو گؤلو جان وئریر، مجلیس اونون قتلینه فرمان وئریر" و "اورمو گؤلو قانیمدیر، آزربایجان جانیمدیر" اعتراض خود به مجلس دست نشانده حکومت تهران و نیز نمایندگان بی لیاقت ترک که به طرح حمایت از دریاچه اورمیه رای ندادند را  به شیوه ای مدنی و بدور از خشونت بیان خواهیم کرد و از تمامی وجدان های بیدار نیز می خواهیم در این حرکت حق طلبانه در کنار ما باشند.

باشد تا تاریخ قاضی راستین خائنین سیاهرو باشد.
یاشاسین آزربایجان تورک میلتی! محو اولسون شونیزم!

وعده دیدار ما:
پنجشنبه سوم شهریور، استادیوم سهند تبریز، بازی بین تیم های تراختور و بلدیه
شنبه پنجم شهریور، راسته کوچه شهر تبریز، ساعت شش بعد از ظهر


فعالین حرکت ملی آزربایجان در تبریز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان