صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۲۴, یکشنبه

محروميت يونس سليماني از تحصيل

اورمو ايشچيلري :تبريز پست گزارش داد یونس سلیمانی، فعال شناخته شده ی جنبش دانشجویی آذربایجان به دستور نیروهای امنیتی از ادامه ی تحصیل خود منع گردید.وی که پس از سپری کردن بیش از 5 ماه بازداشت موقت به قید وثیقه ی 220 میلیون تومانی آزاد گردیده علاوه بر اخراج از دانشگاه همدان، از ادامه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز محروم شده است.
 کمیته ی انظباطی دانشگاه بوعلی سینای همدان در نامه ی خود با اشاره به پایان سنوات یونس سلیمانی، این دانشجوی سال آخر رشته ی بیولوژی را مشمول اخراج از دانشگاه دانسته است. این عمل غیرقانونی در حالی است که تاریخ صدور این نامه، 28 خرداد ماه 89 و تنها یک روز پیش از شروع آخرین امتحانات وی! بوده و فاقد وجاهت قانونی است.
از سوی دیگر یونس سلیمانی از ادامه ی تحصیل در رشته ی علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد نیز محروم گردیده است. بنا به گزارشات رسیده در کارنامه ی آزمون کارشناسی ارشد وی خواسته شده بود تا ایشان در اسرع وقت به مرکز بازرسی سازمان سنجش مراجعه نماید. تیم امنیتی حاضر در بازرسی سازمان سنجش پس از مراجعه ی یونس سلیمانی ضمن عدم پاسخگویی نسبت به دلایل ممنوع التحصیلی وی، او و خانواده اش را تهدید به برخوردهای شدید امنیتی نموده اند.
 گفتنی است یونس سلیمانی، فعال شناخته شده ی جنبش دانشجویی آذربایجان و دبیر سابق کانون ترکی دانشگاه بوعلی سینای همدان، سردبیر سابق نشریه ی دانشجویی ایلدیریم در دانشگاه بوعلي، دبير انجمن ادبي بيان، عضو هيئت تحريريه ی نشريه ی بولوت و عضو شوراي نويسندگان هفته نامه ی سينا، ظهر پنج شنبه 27 خرداد در شهر اردبیل بازداشت شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان