صفحات

۱۳۹۰ تیر ۲۴, جمعه

شهادت سیزده نظامی ترک در درگیری با گروه تروریستی پ ک ک و اعلام یک سویه "خود مختاری دمکراتیک" از طرف جریان سیاسی کرد هوادار پ ک ک

اورمو ايشچيلري :تبریز سسی:  پنج شنبه 14 جولای طی یک درگیری مسلحانه شدید و طولانی با اعضای گروه تروریستی پ ک ک سیزده نظامی ارتش ترکیه به شهادت رسیده و هفت تن نیز زخمی شدند.

طبق اخبار منتشر شده در این درگیری که در منطقه سیلوان استان دیاربکر در جنوب شرق ترکیه رخ داده است حداقل هفت تروریست عضو پ ک ک نیز کشته شده اند. عملیات ارتش ترکیه در منطقه ادامه دارد و اعضا عالی رتبه دولت و نیروهای نظامی ترکیه فردا جمعه در منطقه حضور خواهند یافت.   


این در حالیست که همزمان با انتشار این خبر، عضو برجسته حزب کردی  ب د پ (حزب صلح و دموکراسی) و نماینده مجلس ترکیه آیسل توغلوک، به نمایندگی از د ت ک (کنگره جامعه دموکراتیک) طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که د ت ک تصمیم گرفته است " خود مختاری دمکراتیک " خلق کرد در ترکیه را اعلام کند. وی تاکید کرد این تصمیم در چهارچوب تمامیت ارضی ترکیه و بر اساس احترام به حقوق شهروندی گرفته شده است.
حزب کردی  ب د پ (حزب صلح و دموکراسی) و د ت ک (کنگره جامعه دموکراتیک) به عنوان جریانهای سیاسی وابسته و هوادار پ ک ک شناخته می شوند.
در اوایل سالهای نود نیز پ ک ک اقدام به اعلام "خودمختاری بالفعل" در جنوب شرق ترکیه کرده و در پی آن در صدد تصرف بعضی مناطق بر آمده بود که این اقدام پ ک ک سبب عکس العمل شدید دولت ترکیه و در نتیجه بروز درگیریهای خونین و کشته شدن هزاران نفر شده بود.

انتشار همزمان دو خبر فوق موجب به وجود آمدن موجی از خشم و انزجار در افکار عمومی ترکیه شده است و هم اکنون افکار عمومی در انتظار عکس العمل دولت و حزب حاکم ترکیه می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان