صفحات

۱۳۹۰ شهریور ۷, دوشنبه

بیانیه و فراخوان مجدد مردم قهرمان اورمیه به ادامه اعتراضات

اورمو ايشچيلري :
فراخوان فعالین حرکت ملی آذربایجان-اورمیه- پیرامون حوادث خونین پنجم شهریور در آذربایجان
پنجم شهریور، شهر اورمیه  شاهد حوادثی خونین بود که از یک سو غرور و اراده ملی ملت آذربایجان را به نمایش گذاشت و از سویی نیز کرامت انسانی توسط گروه های چماق دار بسیجی و نیروهای ضد شورش دولت ایران لگد مال شد.
تجمع آرام و مدنی هزاران نفر از مردم اورمیه در اعتراض به خشک کردن عمدی دریاچه اورمه با  یاغی گری ماموران دولتی چنان به خشونت کشیده شد که صد ها نفر را راهی بیمارستان ها و بازداشت های نا معلوم اداره اطلاعات و نیروی انتظامی و سپاه پاسداران کرد و البته شایعاتی نیز در شهر پیچید که دو نفر از عزیزان به شهادت رسیده اند که هنوز به دلیل شرایط سخت امنیتی صحت و سقم این مسئله برای ما نیز پنهان است.
دولت جمهوری اسلامی ایران با تجربه سی ساله سرکوب اعتراضات مردمی و حذف فیزیکی فعالین دگر اندیش که امروزه  به
همراه ارتشیان سوری در خیابان های سوریه نیز آن را تمرین می کند با بستن دستگیر شدگان به درخت ها و تیر برق های خیابان ها و ضرب و شتم وحشیانه آنها و شلیک مستقیم به سوی مردم خون انسان ها یی را که تنها گناهشان دفاع از دریاچه اورمیه بود بر زمین ریختند.

 شهر قهرمان تبریز نیز که روز سیزده فرودین امسال شاهد تجمعاتی در حمایت از دریاچه اورمیه بود  بار دیگر روز شنبه پنجم شهریور  قدرت نمایی سربازان دولتی و سرکوب اعتراضات خیابانی را مشاهده کرد ودر عرض چند روز  ده ها نفر از فعالین ملی آذربایجان به صورت غیر قانونی بازداشت و به مکان های نامعلومی انتقال یافتند.

ما فعالین حرکت ملی آذربایجان –اورمیه-ضمن ابراز همدردی با خانواده های مجروحین و بازداشت شدگان حماسه پنجم شهریور  از همه ملت آذربایجان خصوصا  بانوان قهرمانی که لیاقت و غیرت خود را در خیابان های اورمیه به رخ همه کشیدند قدردانی کرده و از فعالین حرکت ملی آذربایجان در همه شهرهای آذربایجان و ساکن در کشورهای خارج به دلیل اتحاد و همبستگی بسیار خوب که نشان از قدرت حرکت ملی آذربایجان دارد تشکر می کنیم و امیدواریم که در روزهای آتی نیز با ارداه و همبستگی ملی  مبارزه و دفاع از دریاچه اورمیه را تداوم بخشیم.
همچنین شنیده ها حاکی از آن است که بسیاری از فعالین اجتماعی و سیاسی تهران نیز خواهان برگزاری تجمعاتی در ابراز همدردی با مردم آذربایجان و دریاچه اورمیه هستند. ما با ابراز خشنودی، امیدواریم که با درک مطالبات متقابل بتوانیم اتحاد لازم را بین نیروهای آزادیخواه  را بوجود آوریم.


ملت شریف آذربایجان

ما به عنوان فعالین حرکت ملی آذربایجان- اورمیه- با اعتراض شدید به سرکوب خونین مردم در شهرهای تبریز و اورمیه اعلام می کنیم که اعتراضات ملت آذربایجان در روز شنبه  حرکتی احساسی و کور نبوده و  بر مطالباتی استوار است که تا رسیدن به آن همچنان به اعتراض خود ادامه خواهیم داد. بنا براین عصر روز شنبه  دوازدهم شهریور بار دیگر در میادین و خیابان های شهر اورمیه گرد هم می آییم تا یک بار دیگر خواسته های خود را به صورت مدنی به گوش همه برسانیم. امیدواریم که فرزندان قهرمان ستارخان در دیگر شهرهای آذربایجان و آزادیخواهان دیگر شهرها نیز به یاری برادران خود در شهر های تبریز و اورمیه بشتابند.

مطالبات ملت آذربایجان در  تجمع اعتراضی روز  شنبه دوازدهم شهریور بر این پایه ها استوار خواهد بود:

- توقف فوری سیاست خشک کردن عمدی دریاچه اورمیه
- انجام اقدامات فوری و ملموس برای جلو گیری از خشک شدن دریاچه اورمیه
- عذر خواهی دولت و رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی که به ملت آذربایجان اهانت کرده اند
-استعفای استاندار آذربایجان غربی به عنوان مسئول اول شورای تامین استان که دستور شلیک مستقیم به مردم بی گناه را داده است
- محاکمه و معرفی فوری عاملین سرکوب خونین شهر اورمیه
- آزادی همه زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان روزهای قبل و روز پنجم شهریور در شهر تبریز و اورمیه
- جبران خسارت مالی کسانی که اموالشان توسط نیروهای یگان ویژه صدمه دیده است.
- توقف استفاده از کلمات اهانت آمیز همچو اراذل و اوباش و... علیه مردم معترض در مطبوعات و رسانه های دولتی




وعده دیدار: روز شنبه دوازدهم شهریور ماه ساعات : شش عصر
مکان: میدان ولایت فقیه- خیابان امام- خیابان عطایی- خیابان بعثت- خیابان خیام جنوبی- خیابان کاشانی- میدان ایالت


همه ملت آذربایجان،فعالین حرکت ملی آذربایجان و آزادیخواهان سراسر ایران را دعوت می کنیم با برگزاری تجمعاتی در این روز مردم شهر تبریز و اورمیه را تنها نگذارند.



فعالین حرکت ملی آذربایجان- اورمیه-
هفتم شهریور نود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان