صفحات

۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه

پتيشن براي آزادي ناصر درازشمشیر، فعال حقوق ملی‌ و مدنی آذربایجانی

اورمو ايشچيلري :

با امضا کردن پتیشن فوق، ما خواهان آزادی بی قید و شرط ناصر درازشمشیر(آیدین موغانلی)، فعال مدنی آذربایجانی هستیم که از روز شنبه ۱۵ مرداد ۸۹ در جعفرآباد مغان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و کماکان در وضعیتنامعلومی بسر می برد به گفته نزدیکان این فعال مدنی؛ او که بعد از دستگیری به وزارت اطلاعات تبریز انتقال یافته، در این مدت هیچ دیداری با خانواده خود نداشته است، از اینرو هنوز از اتهامات وارده نیز اطلاعی در دست نیست.


موغانلی که دارای فوق لیسانس در رشته حقوق بین الملل می باشد، بیشتر فعالیت های مدنی اش در زمینه فرهنگ و زبان ترکی بوده است.انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران (آداپ)، ناصر درازشمشیر را به عنوان زندانی وجدان دانسته و خواهان آزادی بی‌قید و شرط او می باشد.خواست ما بعنوان امضا کنندگان این پتیشناز مقامات ایرانی درخواست می کنیم تا به سرعت و بدون قید و شرط ناصر درازشمشیر را آزاد کنند. کسانی که در ارتباط با ابراز نظرات خود به طور مسالمت آمیز و فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی صلح آمیز دستگیر شده اند، زندانی عقیده به حساب می آیند.

اصرار به مقامات که اطمینان بدهند که او در معرض شکنجه و بدرفتاری های دیگر قرار نگرفته و به وکیل، اعضا خانواده خود و امکانات درمانی مورد نیاز دسترسی دارد.

جهت امضای پتیشن، اینجا را کلیک کنید
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان