صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۲۲, شنبه

بازداشت اغتشاشگران وابسته به رژیم در جمهوری آذربایجان

اورمو ايشچيلري :مقامات جمهوری آذربایجان اعلام کردند که پلیس این کشور سه تن از فعالان اسلامگرا را که مورد حمایت مالی رژیم ایران بوده اند، بازداشت کرده است.به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات باکو گفتند، افراد بازداشت شده با دریافت پول از "مرکز فرهنگی ایرانیان"  قصد اخلال در نظم عمومی در جمهوری آذربایجان را داشته ‌اند.




تیرگی مناسبات رژیم ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش رادیو آلمان، مناسبات رژیم ایران و جمهوری آذربایجان سردتر می‌شود. وزارت خارجه آذربایجان، ضمن احضار سفیر جمهوری اسلامی در باکو، یادداشتی را در اعتراض به اظهارات تازه سرلشگر فیروزآبادی فرمانده ستاد نیروهای مسلح ایران، تسلیم وی کرد.
به‌گزارش خبرگزاری‌های اینترفاکس (روسیه) و "ای زد" (آذربایجان) وزارت خارجه آذربایجان ضمن احضار محمدباقر بهرامی سفیر جمهوری اسلامی، در بیانیه‌ای اظهارات فیروزآبادی را «حرف‌های بی‌ربط درباره مردم و رئیس‌جمهور آذربایجان» خوانده است.

در یادداشت اعتراضی که تسلیم بهرامی شده آمده است:«آذربایجان به افتراهای غیرمسئولانه مقامات ایرانی اعتراض دارد. انتشار بیاناتی از این دست در رسانه‌های ایران و تحریف سیاست خارجی و داخلی آذربایجان خلاف منافع ملی آذربایجان و تعهدات دوستانه و برادرانه دو کشور آذربایجان و ایران است.»


اظهارات فیروزآبادی تکذیب می شود!

سایت عصر ایران: در پی جنجال به وجود آمده در جمهوری آذربایجان درباره سخنان منسوب به سرلشکر فیروز آبادی ، سفارت ایران در باکو در بیانیه ای اظهارات اخیر سردار فیروزآبادی درباره رئیس جمهور آذربجان را تکذیب کرد.

در اخبار منتشره در خبرگزاری های ایران ،آمده بود که سردار فیروزآبادی درباره روندهای ضداسلامی در جمهوری آذربایجان به الهام علی اف هشدار داده بود.

خبرگزاری "ترند" جمهوری آذربایجان گزارش داد، واحد مطبوعاتی سفارت ایران در باکو طی بیانیه ای اعلام کرد که اخبار منتشر شده در مورد اظهارات سردار سر لشگر سید حسن فیروزآبادی، رئيس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در باره رئیس جمهور آذربایجان را تکذیب می کند.

واحد مطبوعاتی سفارت ایران در باکو در این بیانیه افزود: سردار فیروزآبادی چنین اظهاراتی در مورد آذربایجان نداشته و انتشار این خبر به خاطر سوء تفاهم رسانه های جمعی به وجود آمده است.

"الخان پولیخ اف" سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان نیز در این مورد به خبرگزاری "ترند" گفته است که ایران هنوز به پیام یادداشت اعتراض آمیز جمهوری آذربایجان پاسخ رسمی نداده است.

پیش از این خبرگزاری های ایران به نقل از سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گزارش داده بودند که وی از بروز اقدامات خلاف شئونات اسلام در جمهوری آذربایجان خبر داده و گفته است: امیدواریم جناب آقای الهام علی‌اف (رئیس جمهور آذربایجان) به این امور که ارکان استحکام دولت اوست توجه کنند و گرنه عاقبتی سیاه خواهد داشت و بیداری مردم اَران قابل سرکوبی نیست.

فیروزآبادی همچنین گفته بود: بعضی کشورهای همسایه و مسلمان که با هم روابط خوبی هم داریم متاسفانه ملاک‌های دوستی را حفظ نمی‌کنند و دست صهیونیست‌ها را بر کشور خود باز می‌گذارند و امروز بخشنامه می‌دهند که احکام الهی را در میان مردم مسلمان ممنوع کنند.

وی اضافه کرده بود: ‌بنده یک بار دیگر نیز هشدار داده بودم که در رگ‌های مردم اَران خون ایرانی جاری است و قلب‌های آنها به عشق اسلام و قرآن و به آهنگ علی (ع) می‌تپد. امیدواریم جناب آقای الهام علی‌اف به این امور که ارکان استحکام دولت اوست توجه کنند و گرنه عاقبتی سیاه خواهد داشت و بیداری مردم اَران قابل سرکوبی نیست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان