صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۲۱, پنجشنبه

سوء مديريت وبهره وري پايين درصنعت آزربايجان


اورمو ايشچيلري :مشكلات صنعت در آزربايجان محدود به يك يا چند مورد نيست اما قطعاً سوءمديريت و گماردن افراد نالايق در همه جا عمده ترين مشكل مي باشد. مدير كل مشهدي صنايع اورميه مهدي داداشي امروز در اورميه در گفتگو با سايت حكومتي فارس گفت : بالاترين ظرفيت توليد تراكتورسازي اروميه را در سال 85 شاهد بوديم كه در سال مذكور ظرفيت توليد اين كارخانه به يك هزار و 400 دستگاه رسيد.
 اين در حالي است كه ظرفيت اسمي اين كارخانه 3000دستگاه در سال مي باشد . يعني در بهترين شرايط در سايه مديريت هاي ناكارآمد حداكثر از چيزي در حدود يك سوم ظرفيت كارخانه استفاده شده است . وي براي تبرئه نالياقتي هاي موجود در قسمت ديگري از سخنانش سعي مي كند تابا برون فكني و انداختن تقصير بر عهده كارگران راه را براي تعديل نيروي انساني باز كند. خبرگزاري حكومتي فارس مي افزايد : وي با اشاره به تعديل نيرو در تراكتورسازي اروميه‌، تصريح كرد: طي بازرسي‌هاي به عمل آمده به اين نتيجه رسيديم كه نسبت نيروي انساني دو برابر ظرفيت توليد در تراكتورسازي اروميه است. اين مسئول با بيان اينكه در حال حاضر با اين ميزان توليد، يك دوم نيروهاي موجود در تراكتورسازي مورد نياز است. داداشي خاطرنشان كرد: در حال حاضر تراكتورسازي اروميه با مشكل نيرو مواجه است و براي اينكه تعديل نيرو نداشته باشيم بايد ظرفيت توليد را بالا برده و خود را به ظرفيت اسمي كارخانه برسانيم.
وي اعلام كرد: طرح توجيهي براي رسيدن به ظرفيت اسمي در نظر گرفته شده و بر اين اساس صيانت از نيروي انساني را در اولويت قرار داده‌ايم.
اين مسئول با اشاره به اينكه مشكل نقدينگي تراكتورسازي اروميه در حال حل است، بيان داشت: در اين راستا استانداري آذربايجان غربي مساعدت‌هاي لازم را براي واگذاري تسهيلات انجام مي‌دهد.
در واقع كل هنر مسئولين استان دادن دوباره وام و سياست از اين ستون به آن ستون فرج است مي باشد. اين در حالي است كه در گزارش هاي قبلي نيز به اطلاع خوانندگان رسانديم كارخانجات بزرگي مانند فولاد خاورميانه تنها با سه درصد ظرفيت اسمي خود كار مي كنند. بهره وري كم بزرگترين معضل كارخانجات است كه حتما يكي از مهمترين علل آن مديران نالايق استان مي باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان