صفحات

۱۳۸۹ اسفند ۱۸, چهارشنبه

بازداشت 5 ساعته چهارده تن از فعالین و دانشجویان حرکت ملی آذربایجان در روز جهانی زن

اورمو ايشچيلري به نقل از اويرنجي : جمعی از فعالین و دانشجویان حرکت ملی آذربایجان که عازم منزل سعید متین پور بودند در ایست بازرسی شهرستان میانه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند  
عصر روز سه شنبه جمعی از فعالین و دانشجویان حرکت ملی آذربایجان از شهرهای مختلف (تبریز، اورمیه، زنجان، سولدوز،  میانه، خوی، شبستر، هشترود و ... ) به مناسبت روز جهانی زن عازم دیدار شیرزن آذربایجانی عطیه طاهری همسر سعید متین پور فعال شناخته شده حرکت ملی آذربایجان بودند که در ایست بازرسی شهرستان میانه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند. پس از بازداشت این فعالین گوشی های موبایل و لوازم شخصی ایشان ضبط گردید و به ساختمان ایست بازرسی منتقل گردیدند.
پس از گذشت 5 ساعت مامورین وزارت اطلاعات مجبور به آزادی این فعالین شدند . فعالین و دانشجویان حرکت ملی آذربایجان بی توجه به تهدیدات مکرر مامورین به راه خود ادامه داده و خود را به منزل شخصی سعید متین پور رسانیده و این روز را به عطیه طاهری تبریک عرض کردند.
ظاهرا انگیزه و هدف وزارت اطلاعات در این اقدام غیر قانونی و مذبوحانه معطلی و صرف نظر کردن فعالین و دانشجویان از عزیمت به زنجان بوده که با شجاعت و اصرار فعالین به ادامه راه بی نتیجه ماند.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان