صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۱۵, شنبه

آزادی مهندس علیرضا فرشی فعال ملی آذربایجان از زندان مرکزی تبریز

اورمو ايشچيلري: آرازنیوز:بنا به اخبار رسیده مهندس علیرضا فرشی از زندان مرکزی تبریز طی تماسی که داشته اند خبر از آزادی خویش دادند.

 23 اردیبهشت مهندس علیرضا فرشی فعال مدنی آذربایجانی که در محل کارش دستگیر و جهت گذرندان مدت6 ماه محکومیتش به زندان تبریز منتقل شده بود پس از گذراندن دوران محکومیت خود آزاد شد.

این استاد دانشگاه به همراه همسرش (سیما دیدار) به دلیل سر دادن شعار" تورک دیلینه مدرسه "در مراسم پیاده روی همگانی در شاه گولی تبریز بازداشت و به 6 ماه حبس محکوم شده بودند.

علیرضا فرشی فعال مدنی آذربایجانی  استاد کامپیوتر و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد جلفا  درمرخه ۱۱ مرداد ۸۹ صلاحیت این فعال مدنی آذربایجانی برای ادامه تدریس در این واحد دانشگاهی به جهت بازداشت وی درشاه گولی تبریز، رد و وی از عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد اخراج شد و بعد از دستگیری همسرش د ر27 فروردین امسال وی از تدریس (حق التدریس) در تمامی مقاطع تحصیلی اعم از دانشگاه ، آموزشگاه و مدارس از سوی وزرات اطلاعات منع شد
این استاد دانشگاه  و فعال ملی آذربایجان۱ خرداد ۸۸ در جریان مراسم راهپیمایی خانوادگی در پارک ائل گولی تبریز و در حالی که شعار «تورک دیلینده مدرسه»(مدرسه به زبان ترکی) سر می داد بازداشت و پس از گذشت سه ماه بازداشت موقت به قید وثیقه از زندان آزاد شده بود.
شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز در ۲۳ آبان ۸۸ این زوج آذربایجانی را به یکسال حبس تعزیری محکوم کرد.
سازمان عفو بین الملل روز نهم ژوئن ۲۰۰۹ با انتشار اطلاعیه ای ضمن بررسی وضعیت حقوق بشر در فضای انتخاباتی ایران، خبر از بازداشت و زخمی شدن بیش از ۱۵ نفر در تبریز از جمله علیرضا فرشی داده بود.


گروه خبری آرازنیوز آزادی این قهرمان خستگی ناپذیر را به خانواده فرشی و عموم فعالین حرکت ملی آذربایجان تبریکمی گوید



Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان