صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۱۴, جمعه

نگرانی از وضعیت نانوایی های آزربایجان غربی

اورمو ايشچيلري : مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی آذربایجان غربی گفت: با توجه به کاهش میزان فروش نان از ابتدای سالجاری تا کنون وضعیت اقتصادی نانوایی های استان نگران کننده است.

 به گزارش خبرنگار مهر، هوشمند جوادی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی با اشاره به کاهش میزان مصرف گندم و میزان فروش نانوایی های سطح استان، افزود: این وضعیت برای نانواییها نگران‌کننده بوده و در بسیاری از موارد، شاهد بیکار شدن کارگران این واحدها هستیم.
وی از کاهش 40 درصدی فروش گندم در استان طی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته شاهد فروش 145 هزار تن گندم در چهار ماه نخست سال بودیم که این میزان امسال به 110 هزار تن کاهش یافته است.
این مسئول با بیان اینکه کاهش میزان فروش گندم نشان از کاهش میزان مصرف نان در استان دارد، افزود: در این راستا کاهش 30 درصدی مصرف آرد در چهار ماه نخست سالجاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ارزش 300 میلیارد ریال گزارش شده است.

پرداخت 26 میلیارد ریال بدهی گندمکاران آذربایجان غربی
جوادی همچنین از واریز 26 میلیارد ریال از بابت بدهی به گندمکاران به حساب آنها طی روز گذشته خبر داد و بیان داشت: روز شنبه هفته آینده نیز چهار میلیارد ریال به حساب این گندمکاران واریز و به مرور زمان تمامی بدهی به کشاورزان توسط بانک محاسبه و پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به ارتقای کیفیت گندم خریداری شده از گندمکاران، افزود: 90 درصد گندم خریداری شده سن‌زدگی زیر دو درصد داشتند که در صورت مشاهده موارد سن زدگی زیاد، کشاورزان گندم خود را بخش خصوصی عرضه می کنند.
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی نیز در این جلسه شکر، روغن‌نباتی، برنج و مواد پروتیئنی را از جمله اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان دانست و گفت: به منظور تنظیم بازار هزار و 212 تن شکر به قیمت یک هزار و 150 تومان به بازار استان تزریق شده است.
محمد دهقان همچنین از عرضه روغن‌نباتی به قیمت هشت هزار و 300 تومان در نمایشگاه های عرضه محصولات کشاورزی خبر داد و بیان داشت: با هماهنگی شرکت پشتیبانی اموردام و کشتارگاه‌های استان قیمت مرغ منجمد در استان کاهش یافته است.
وی از ارائه تخقیفهای 10 تا 15 درصدی در عرضه مواد لبنی توسط کارخانه‌ها خبر داد و اظهار داشت: اقلام پروتئینی، خرما، مواد لبنی و مواد غذایی مورد نیاز ایام ماه مبارک رمضان در 19 نمایشگاه عرضه کالا با 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار به فروش می‌رسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان