صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۲۸, جمعه

جهت درج در تاریخ : اسامی نمایندگان آذربایجانی که به طرح دو فوریت انتقال آب به دریاچه ارومیه رای ندادند

اورمو ايشچيلري :به گزارش سایت مجلس ایران، طرح دوفوریتی انتقال آب به دریاچه ارومیه برای محافظت از آن بالاخره پس از هفتهها انتظار سه شنبه ۲۵ مردادماه  در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت. اگر چه طراحان به ویژه جناب قاضی پور و جهانگیرزاده نمایندگان اورمیه هشدار میدادند که در صورت عدم توجه به وضعیت وخیم دریاچه ارومیه، این دریاچه تا دو سال دیگر خشک میشود و بیم بارانهای نمکی می رود اما نمایندگان به دو فوریت این طرح رای ندادند تا به صورت عادی در مجلس بررسی شود. نمایندگان به دو فوریت این طرح با ۹۴ رای مخالف، ۵۷ رای موافق،35 رای ممتنع و بی اعتنایی و عدم مشارکت 86 نماینده رای مثبت ندادند.
تحلیل ترکیب و کم و کیف آرا به این طرح حیاتی برای دریاچه اورمیه در مجلس که چهار پنجم وکیل الدوله‏ها در عمل به آن رای
منفی دادند، موضوع بسیار مهمی برای ارزیابی نگاه و عملکرد دیگر مناطق به مسائل آزربایجان می‏باشد که فرصت دیگری می طلبد. اما درد اصلی آزربایجان متوجه وکیل الدوله هایی است حتی غیرت و شرف برخی نمایندگان مناطق فارس و یا کردنشین را نیز نداشتند که لااقل این طرح با آرا بیشتری امضا و ارائه شود. در این نوشته صرفا اسامی و گرایش سیاسی نمایندگانی که به نام آزربایجان در کرسی نمایندگی نشسته اند و حاضر به امضا یک طرح و ارائه یک رای مثبت در مجلس نیستند برای آگاهی ملت آزربایجان از عملکرد اینها انتشار می گردد. اسامی امضا کنندگان طرح دو فوریتی نجات دریاچه( که در انتهای این گزارش می آید) از سایت مجلس ایران گرفته شده است که در این لیست اسامی نمایندگان آزری زیر دیده نمی شود.

مراغه، عجب‌شير : يوسف نجفي ـ مستقل
مرند و جلفا : سيروس سازدار ـ اصلاح طلب

تبريز، اسكو و آذرشهر: مسعود پزشكيان - مستقل،
ورزقان، خاروانا: رضا عليزاده ـ اصولگرا

بستان آباد: احد خيري ـ اصولگرا

ميانه: سيدحسين هاشمي (اصلاح طلب)

ملكان: سلمان خدادادي ـ اصولگرا
اهر و هريس: غلامحسين مسعودي ريحان ـ مستقل

ماكو: سليمان جعفرزاده ـ اصولگرا

مياندوآب، شاهين دژ و تكاب: محمد ميرزايي اصولگرا، مهدی عیسی زاده
بوكان: محمد قسيم عثماني ـ مستقل

پيرانشهر و سردشت: محمد علي پرتوي ـ مستقل

نقده و اشنويه: علي زنجاني حسن لويي ـ مستقل نزديك به اصولگرايان

**استان اردبيل:

خلخال و كوثر : بشير خالقي ـ مستقل


مشگين شهر: يونس اسدي ـ اصلاح طلب

پارس آباد: وكيل سپه (مستقل)

اردبيل: قاسم محمدي، اصولگرا و سيدكاظم موسوي (مستقل)

**استان زنجان

ابهر و خرمدره: احمد مهدوي ـ اصولگرا

ماهنشان،انگوران و ايجرود: رضا عبدالهي ـ اصولگرا

زنجان، طارم عليا: سعدالله نصيري قيداري و جمشيد انصاري هر دو نفر اصلاح طلب

************************************************************
بر اساس گزارش سایت مجلس 66 نفر از نمایندگانی که طرح دو فوریتی انتقال آب به دریاچه را امضا و در صحن علنی 57 نفر به آن رای مثبت دادند !! به ترتیب زیر می باشند :

قاضی پور، جهانگیرزاده، رضا رحمانی، محجوب، طاهرخانی، نقوی، ذاکر، عثمانی، عبدالرضا ترابی، انصاری، مطهری شبستر، آقایی، فولادگر، طباطبایی نژاد، سعادت، محمدجانی، سیدحسین حسینی، حسینی دولت آبادی، اعزازی، اکبرنژاد، عیسی جعفری، یوسف نژاد، دلاور، منادی، عیسی زاده، غفار اسماعیلی ، فروزش، محمدحسین مقیمی، تابش، نادران، کیخا، حاجی اصغری، عباسپور تهرانی فرد، محمودزاده، کواکبیان، فتحی پور، دلخوش، نصیرپور، بت کلیا، روح الله عباسپور، ولی اسماعیلی، محبی نیا، فرهنگی، ساعدی، مطهری نهران، بشیری، وارطان، تجری، دهدشتی، حسینی بحرینی، نجابت، رجایی، آشوری، اکبری، منصوری رضی، ضابطی، سیدنجیب حسینی، صمد فدایی، پشنگ، جلالی، آقازاده، کرمی راد، مرندی، صبور، ناصری نژاد و رضا حسینی.

مهدی آیت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان