صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۱۷, دوشنبه

تنشی جدید بین ایران و آزربایجان

اورمو ايشچيلري ، از میان ایمیل های رسیده :
جمهوری اسلامی ایران از چند روز پیش پخش آزمایشی هادی تی وی 3 تلوزیونی که خود را مبلغ قرآن و علوم قرآنی ، اسلامی و اهل بیت به زبان ترکی آزربایجانی می کند روی ماهواره هاتبرد آغاز بکار کرده و از قرار معلوم برابر با 15 شوال 23 شهریور امسال به طور رسمی آغاز بکار خواهد کرد.
آغاز بکار این تلوزیون روند دخالت جمهوری اسلامی ایران در مسائل داخلی همسایه شمالی خود جمهوری آزربایجان را سرعت می بخشد ؛که باید منتظر ایجاد تنش های جدیدی بین این کشور نفتی بود.
جمهوری اسلامی ایران به دلیل روابط نزدیک همسایه شمالیش با آمریکا و اسرائیل و کنار گذاشتن ایران از خط لوله های نفتی و گازی جدید که از باکو شروع و به بنادر ترکیه وصل می شود ناراحت است از طرف دیگر حمایت های معنوی جمهوری آزربایجان از 30 میلیون ترک ایران این ناراحتی و عصبانیت را شدت بخشیده وحکومت تهران در بلند مدت این روند را علیه منافع ملی خود می بیند با توجه به مسائل فوق به دنبال تحریک مذهبیون آزربایجان و جای پا باز کردن در این کشور است.
مولایان تهران با ایجاد کانال های تلوزیونی مختلف از جمله سحر2 و هادی 3 و برنامه های اصطلاحا سازمان های غیر دولتی و خیریه از مذهبیون و طبقه فقیر جمهوری آزربایجان به خصوص نارداران می خواهد برای خود جای پا باز کرده و آنان را مستحکم نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان