صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۱۵, شنبه

زولبیا و بامیا در اورمیه غیر بهداشتی است


اورمو ايشچيلري : رييس اتحاديه قنادان اروميه گفت: مجبور به عرضه زولبيا و باميه غيربهداشتي در ماه مبارک رمضان هستيم!
"عباس نوباري"، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: به‌خاطر عدم همکاري مجمع امور صنفي و نبود قيمت قابل قبول زولبيا و باميه، تمامي قناديها به علت استفاده از روغن‌هاي سوخته و چندبار مصرف شده، مجبور به عرضه غيربهداشتي اين محصول هستند.
وي با انتقاد از عملكرد مجمع امور صنفي آذربايجان‌غربي، گفت: تنها يکي از قناديهاي اروميه واقع در خيابان آزادگان مي‌تواند اين محصول را بالاتر از قيمت مصوبه ارائه دهد، در صورتي که ساير قناديها موظف به عرضه آن با قيمت 3200 تومان هستند.نوباري ادامه داد: البته همين قنادي که با مجمع امور صنفي نيز در ارتباط است، محصولات خود را از شهر تبريز مي‌آورد، در حالي که بر اساس اعلام بهداشت، فاصله مغازه با کارگاه توليد بايد يک متر باشد.

رييس اتحاديه قنادان اروميه با اشاره به اينکه افزايش قيمت مواد اوليه از دلايل افزايش قيمت زولبيا و باميه است، تصريح کرد: با افزايش 100 درصدي قيمت مواد اوليه، تنها 7 درصد قيمت تمام شده اين محصول افزايش يافته است که اين به ضرر فروشنده است.
نوباري با بيان اينکه تمامي قناديها خواستار عرضه زولبيا و باميه با قيمت کيلويي 4200 تومان هستند، خاطرنشان کرد: با عرضه زولبيا و باميه به قيمت کيلويي 3200 تومان کمبودي در اين زمينه نخواهيم داشت، ولي مجبور به عرضه غيربهداشتي اين شيريني خواهيم بود.
وي با اعلام اينکه خواستار افزايش قيمت محصولات خود هستيم، ابراز کرد: آخرين باري که قيمتهاي صنف ما افزايش يافت، مربوط به زمستان 88 بود، در حالي که طي اين مدت با افزايش قيمت مواد اوليه توليد شيريني‌جات مواجه بوده‌ايم، به طوري که تنها نرخ شکر که دو سال پيش در حدود كيلويي 760 تومان بود، هم اينک به 1400 تومان افزايش يافته است.
رييس اتحاديه قنادان اروميه در پاسخ به اين سئوال که شما خواستار افزايش چند درصدي قيمت اجناس خود هستيد؟ گفت: طي دو سال گذشته در کشور با تورم روبه‌رو بوده‌ايم، اما طي اين مدت، برخلاف اينکه مواد اوليه محصولات توليدي ما افزايش قيمت داشتند، قيمتهاي خودمان را افزايش نداديم، بنابراين هم اکنون به دنبال افزايش 30 درصدي قيمت محصولات صنف خود هستيم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان