صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۲۲, شنبه

تجمع اعتراضی نمایندگان کارخانه‌های لبنی / دولت ۳۰۰ میلیارد یارانه شیر بدهکار است

اورموایشچیلری : بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان کارخانه‌های لبنی در اعتراض به مطالبات معوق یارانه شیر مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کردند.به گزارش فارس، صبح امروز حدود ۷۰ نفر از نمایندگان کارخانه‌های لبنی و دامداران مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت در میدان ولی‌عصر (عج) تجمع کردند.



دلیل این تجمع، بدقولی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پرداخت مطالبات معوق یارانه‌ توزیع شیر اعلام شده است. آنها میزان مطالبات معوق و بدهی دولت بابت یارانه توزیع شیر در سال ۸۹ و ۹۰ را بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده‌اند.
دو هفته پیش نیز این نمایندگان مقابل همین وزارتخانه تجمع کرده و معاون هماهنگی و پارلمانی وزیر قول پرداخت چهارشنبه هفته گذشته را داده بود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از تجمع امروز وعده داده بود که این هفته، بدهی دولت به کارخانجات شیر پرداخت شود. او هفته قبل هم وعده مشابهی داده و گفته بود: ما به اندازه کافی شرمنده کارخانجات شده‌ایم.

پیش از این، مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی گفته بود که نه تنها یارانه شیر که قرار بود برای جلوگیری از افزایش قیمت به نهادهای دامی داده شود، داده نشد بلکه تسهیلاتی نیز که دولت قول داده بود اجرا نشد. به گفته مجید علیداد هم‌اکنون کارخانه‌های محصولات لبنی به اندازه دو برابر تولید فعلی ظرفیت دارند، اگر یارانه شیر اختصاص نیابد میزان تولید کارخانه‌ها کمتر می‌شود و ورشکسته می‌شوند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران نیز گفته بود امسال با حذف یارانه شیر که حدود ۴۸۰ میلیارد تومان به مصرف‌کننده و ۲۰۰ میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس داده می‌شد قول‌هایی برای حمایت از چرخه تولید دادند که هیچکدام عملی شد. به گفته سعید سلطانی قرار بود ۱۰۰ میلیارد تومان علوفه یارانه‌ای به تولید‌کنندگان و۷۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به چرخه تولید داده شود که همچنان زمان، میزان و نحوه واگذاری آن در هاله‌ای از ابهام است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان