صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۲۳, یکشنبه

استقبال ترکها ازدستگیری مرد شماره دو پ‌ک‌ک/ قره ایلان کیست؟

اورمو ايشچيلري : خبر دستگیری فرمانده عملیات نظامی کردهای مخالف دولت ترکیه توسط ایران با استقبال رسانه ها و مردم این کشور مواجه شده است
به گزارش خبرگزاری مهر، امروز ایران اعلام کرد که نفر دوم تشکیلات تروریستی پ ک ک را دستگیر کرده است. این گزارش به معرفی این تروریست سرسپرده می پردازد."مراد قره ایلان" نفر دوم تشکیلات تروریستی پ ک ک متولد 1954 در شهر بیره جیک ترکیه متولد شده و فارغ التحصیل رشته مکانیک است. وی در سال 1979 با نام مستعار جمال به این گروهک ترویستی ملحق شد و بعد از دستگیری "عبدالله اوجالان" رهبری تشکیلات تروریستی را بدست گرفت.
قره ایلان پس از اینکه مدت طولانی در خاک ترکیه به فعالیتهای تروریستی پرداخت در کودتای 12 سپتامبر 1980 به سوریه
فرار کرد و از آن کشور فرماندهی مستقیم نیروهای تروریستی را به عهده گرفت
قره ایلان در وهله اول دارای دیدگاه های محافظه کارانه مبنی بر عدم اجرای عملیات نظامی گسترده بود و به این دلیل دائما از سوی رهبر پ ک ک مورد انتقاد قرار می گرفت ولی محبوبیتش به این دلیل نزد نیروهای مسلح حزب هیچوقت از بین نرفت و تا به امروز توانسته نیروهای تروریستی را هدایت کند.
خبر دستگیری نفر دوم تشکیلات تروریستی پ ک ک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران امروز یکشنبه از طریق رسانه های ترکیه منتشر شد. این خبر برای دولت و مردم این کشور که بیش از 30 سال است با این تشکیلات تروریستی می جنگد بسیار حائز اهمیت است. جالب اینجا است که امروز سالروز اعلان شروع جنگ پ ک ک علیه نیروهای مسلح ترکیه است.
طی ماه های اخیر پ ک ک حملات خود را از شمال عراق به سمت ترکیه گسترش داده و توانسته ضربات جانی و مالی شدیدی به این کشور وارد نماید. این حملات تا حمله به کاروان انتخاباتی نخست وزیر این کشور در دوران انتخابات ادامه داشت و باعث کشته شدن یک نیروی انتظامی شد. اخیرا نیز پ ک ک با حمله به پاسگاه های مرزی و نیروهای نظامی ضربات سنگینی را در مرز عراق به این کشور وارد کرده است.
از سوی دیگر همزمان با گسترش حملات پ ک ک به داخل خاک ترکیه، گروهک تروریستی پژاک هم حملاتش را علیه ایران اسلامی گسترش داد. ولی رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اجرای عملیات گسترده نظامی نه تنها ضربه ای مهلک به پیکره پژاک وارد کردند، بلکه توانستند مهمترین عنصر نظامی پ ک ک را دستگیر نماید.
مراد قره ایلان اخیرا طی مصاحبه با سایت خبری فرات که از سایتهای حامی تشکیلات تروریستی پ ک ک است ایران را نه تنها تهدید کرده بود، بلکه گفته بود اگر حملات ایران علیه پژاک ادامه یابد، این بار پ ک ک بطور مستقیم با ایران جنگ خواهد کرد.
بنا بر اعلام رسانه های ترکیه با دستگیری مرد شماره دو پ ک ک مردم این کشور به شادی پرداختند. آنان معتقدند کاری که ترکیه نتوانست در مدت 30 سال انجام دهد، ایران با اقتدار کامل به این امر مهم دست یافته است.
آنچه مسلم است این موفقیت ایران باعث خواهد شد تا یک صفحه جدیدتری در روابط دو کشور باز شود. باید اذعان کرد با ضربه ای که ایران به پیکره پ ک ک و پژاک به عنوان شاخه ای از آن وارد ساخته، معادلاتی را که کشورهای غربی و صهیونیستها سالهاست دنبال می کنند برهم خواهد زد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان