صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۲۰, پنجشنبه

واکنش نهاد ریاست جمهوری آذربایجان به سخنان اخیر سر لشکر فیروزآبادی

اورمو ايشچيلري :خبرگزاری "ترند": "نوروز محمداف" رئیس بخش روابط خارجی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان سخنان بی مورد اخیر سر لشگر سید حسن فیروزآبادی، رئيس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مورد رهبری و ملت جمهوری آذربایجان را تأسف انگیز خواند.

"نوروز محمداف" روز پنجشنبه به خبرگزاری "ترند" گفت: روابط جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران- به گفته مقامات ایران، همیشه بر اساس پایبندی بر اصول دوستی، همسایگی مهربان و همکاریهای سودمند بوده و در حال گسترش و تداوم است. لاکن بر خلاف بیانات مقامات بلند پایه ایران که در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان صادر شده است، برخیها در این کشور با اجرای یک سیاست ضد منافع هر دو کشور آذربایجان و ایران، موضع "حیله گرانه" ایران را آشکارانه به نمایش گذاشته اند. گاهی برخی امام جمعه های ایران تاریخ آذربایجان را تحریف میکنند. گاهی نیز مقام ارشد ارتش این کشور بجای آنکه مشغول کار نظامی گری خود شوند، مانند یک فردی که شنا کردن را بلد نباشد، تلاش برای شنا در دریای سیاست دارد. این امر تبدیل به یک روند طبیعی در ایران شده است.
به گفته وی، علاوه بر این اخیراً اغلب رسانه های ایرانی نیز بصورت متمادی آغاز به تبلیغات گسترده علیه آذربایجان نموده اند.
وی تصریح کرد: با توجه با تمامی این عوامل، برخیها در ایران درک نمیکنند که روابط دوستانه دو کشور آذربایجان و ایران همانگونه که در بیانات مقامات بلند پایه دو کشور بر آن تأکید شده، جایگزین دیگری ندارد. از این رو بیانات دو روز پیش رئيس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و مقاصد و اهداف وی با هیچ یکی از هنجارهای موجود مطابقت ندارد. با خطاب به آقای فیروزآبادی میتوان گفت که اگر با فرایندهای سیاسی آشنایی کامل دارید، در این صورت وضعیت (شغلی) خودتان را دوباره بررسی کنید. تا اینکه از آن نتیجه گیری شود.
لاکن اگر جنابعالی بعنوان یک ارتشی، مانند یک آیت الله و مجتهد قصد توصیه دادن به دیگران و دخالت بر امور داخلی یک کشور دوست را داشته باشید، این خیلی خنده دار است.
بگفته وی، و یا اینکه این سرلشکر ایرانی از تحولات داخلی کشورش آشنایی خوبی دارد و احتمالاً به فکر رسیدن به قدرت سیاسی افتاده است. لاکن این خواسته وی برای ما اهمیتی ندارد. مسئله مهم این است که یک مقام بلند پایه ارتش باید با تاریخ، سیاست، طبابت و اخلاق معاشرت آشنایی خوبی داشته باشد. بیانات یک سرلشکر در مورد جاری شدن خون کسی در رگ دیگران و احساسات تپش قلب دیگران، همانند بیانات طالع بینان بوده و وی با این روند خیلی نمیتواند زیاده روی کند. حتماً وی میداند که دین اسلام مخالف "طالع بینی" بوده و در ایران نیز "طالع بینی" یک امر خیلی خطرناک محسوب میشود.
توسط لینک زیر میتوانید ویدیوی سخنان "نوروز محمداف" رئیس بخش روابط خارجی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان را به زبان ترکی آذری مشاهده کنید:
www.twitter.com/NovruzMammadov

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان