صفحات

۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

شخص خامنه ای باید پاسخگوی قتل دریاچه ارومیه و سرکوب مردم آذربایجان باشد

اورمو ايشچيلري :در حالیکه از 20 سال پیش کارشناسان، خبرنگاران و اهالی بومی منطقه، بصورت متوالی اقدام به ارسال هزاران گزارش، خبر و طومار از یکسو و همچنین برگزاری تجمعات مختلف در خصوص حمایت از حیات دریاچه ارومیه از سوی دیگر کرده اند و در هر بار با برخوردهای امنیتی نیروهای اطلاعاتی روبرو شده اند، می توان به جرات گفت که سرکوب اخیر و وحشیانه قیامهای لاجوردین مردم آذربایجان در دفاع از حیات دریاچه اورمیه، جز به معنای تداوم سیاست طبیعت کشی حکومت ایران در آذربایجان نیست.

طی 20 سال گذشته میلیونها تن سنگ و خاک با ارزش سیلیسی از کوههای زنبیل کنده شده و جهت ساخت میانگذر و در واقع جاده خاکی وسط دریاچه اورمیه در داخل این دریاچه ریخته شده است.
همچنین دهها سد و بند غیر مهندسی و ضد اکولوژیک در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بنا شده که براساس شنیده ها به قدری غیر مهندسی است که امکان باز شدن دریچه های این سدها نیز وجود ندارد!
در بستر دریاچه ارومیه 10 میلیارد تن نمک به قدرت چندین بمب اتمی نهفته است که طی چند دهه، تمام منطقه را به کویر تبدیل خواهد کرد. از هم اکنون باران نمک شروع شده و در برخی از مناطق شاهد مهاجرت روستائیان هستیم.
شخص خامنه ای، تمامی روسای جمهور، استانداران، نمایندگان مجلس، روسای سازمانهای محیط زیست، مهندسان پروژه های مربوطه، وزارت خانه های جهاد کشاورزی و نیرو همه در قبال قتل دریاچه ارومیه متهمند.
خامنه ای شخصا باید پاسخگوی جنایت و خیانتی باشد که بر محیط زیست آذربایجان بخصوص در دریاچه ارومیه رفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان