صفحات

۱۳۹۰ فروردین ۱۴, یکشنبه

انعكاس اخبار تجمعات سيزده در اخبار روز

اورمو ايشچيلري : 
بازداشت ده ها نفر در تبریز و ارومیه

• در پی تجمع فعالین مدنی آذربایجان، در عصر امروز سیزدهم فرودین ماه، بیش از ۷۰ نفر در تبریز و چندین نفر نیز در ارومیه بازداشت شدند. گفته می شود در جریان یورش ماموران به مردم عده ای مجروح شده اند ...
اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
شنبه  ۱٣ فروردين ۱٣۹۰ -  ۲ آوريل ۲۰۱۱

اخبار روز: در جریان اجتماعات مردم در شهرهای تبریز و ارومیه در روز سیزدهم فرودرین ده ها تن دستگیر و عده ای زخمی شده اند.

بیش از هفتاد تن در تبریز دستگیر شدند
خبرگزاری هرانا گزارش داده است در پی تجمع فعالین مدنی آذربایجان، در عصر امروز سیزدهم فرودین ماه، بیش از ۷۰ نفر در تبریز بازداشت شدند.
جمعی از فعالین مدنی و محیط زیست آذربایجان در اعتراض به سیاست‌های غلط دولت و افزایش خشکی دریاچه اورمیه مقرر کرده بودند که عصر امروز، همزمان با روز طبیعت، در ارومیه و تبریز دست به تجمع بزنند.
به گزارش منابع خبری آذری، در پی به خشونت کشیده شدن این تجمع‌ها با دخالت نیروهای امنیتی، حدود ۷۰ نفر از شهروندان و تظاهر کنندگان در میدان آذربایجان تبریز دستگیر شده و به مکان نامعلومی انتقال یافته‌اند. هم چنین حدود ۲۰ نفر هم زخمی شده‌اند که حال ۴ نفر از آن‌ها وخیم می‌باشد. مامورین نیروی انتظامی بدون توجه به حال افراد زخمی شده آن‌ها را به مکان نامعلومی انتقال داده‌اند.
گفته می‌شود نیروهای امنیتی- انتظامی حتی در میان چادر‌ها و خانواده‌های عادی که در روز سیزده به در گرد هم آمده بودند نیز رعب و وحشت ایجاد کردند.

دستگیری ها در ارومیه
سایت اورمو ایشچیلری ه نقل از شاهدان عینی از یورش ماموران به مردم در ارومیه و دستگیری عده ای در این شهر خبر داده است. بنا بر این گزارش تظاهرکنندگان با برخورد شدید نیرو های امنیتی مواجه شده اند.
این منبع گزارش داده است در ارومیه جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر در میان محوطه پارک ائللر تجمع و تظاهرات کرده اند. تعدادی از معترضین پارچه نوشته هایی با مضامین ملی در دست داشته اند. تعدادی بالن های سرخ رنگ نیز به آسمان فرستاده شده است. معترضین در مدت کوتاهی با مقابله مامورین مواجه شدند.
این گزارش می گوید حداقل 15 نفر دستگیر شده اند که از محل نگهداری آنها خبری در دست نیست.

فیلمی از تظاهرات سیزده بدر در تبریز:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان