صفحات

۱۳۹۰ فروردین ۱۴, یکشنبه

اخبار تكميلي از اعتراضات سيزده

اورمو ايشچيلري : گزارش مي رسد ديروز تجمع اعتراضي علاوه بر اورميه و تبريز ، در شهرستان سايين قالا انجام گرفته است . اويرنجي مي نويسد: مردم آگاه شهرستان سایین قالا(شاهین دژ) دوشادوش  مردم تبریز، اورمو،قوشاچای، سولدوز و ... با جمع شدن در اطراف "بیرلیک کؤرپوسو" (پل وحدت) بر روی رودخانه جیغاتی(زرینه رود) و در یک حرکت اعتراضی به صورت سمبولیک، هریک با ریختن یک بطری آب به رودخانه جیغاتی که منتهی به دریاچه اورومیه میگردد، مراتب اعتراض خود را به بی تفاوتی مسئولان رژیم جمهوری اسلامی ایران در برابر این فاجعه زیست محیطی به نمایش گذاشتند. حین این مراسم ، متناوباً شعارهایی چون: "یاشاسین آذربایجان"، "تورک دیلینده مدرسه: اولمالیدیر هرکسه" "اورمو گؤلو سَسلنیر : سوسوزام هارای هارای"،"سَددیلری سیندیرین:اورمو گؤلون دولدورون" و ... از بین شرکت کنندگان طنین انداز این حرکت مدنی می‌شد.
از طرف ديگر خبر هاي رسيده حاكي از فاش شدن اسامي ديگري از محبوسين اين روز در تبريز مي باشد. اسامي جديد به قرار زير مي باشد : 
آقای بابک رضایی دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی دانشگاه شهید بهشتی
سیامی، سلیمی و کاظم واحدی از اهالی شهرستان بستان آباد،
عادل یوسفی، جلال برقی، بابک حسینی، وحید پوررضا، ائلیار شکری، رسول بهاری، حجت مختار زاده ، رحیم(وحید) طربناک و علی بالنده از تبریز.
فيلم هاي زير نيز علاوه بر لينك هاي قبلي به دستمان رسيده است : 
 
http://www.dosya.tc/filess/LO1byK/Tabriz-2011-4-2.flv.html
http://www.dosya.tc/filess/utwkdV/MVI_0032.flv.html
http://www.dosya.tc/filess/OIxMBM/MVI_0039.flv.html
http://www.dosya.tc/filess/ywGrf5/MVI_0037.flv.html
http://www.4shared.com/video/8kjjay-3/MVI_4215.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان