صفحات

۱۳۹۰ خرداد ۲۳, دوشنبه

یک پیرمرد بیمار قلبی اورژانسی از بیمارستان رازی مرند اخراج شد

اورمو ايشچيلري :

در پی  اخراج بیماران گوناگون از بیمارستان های دولتی و خصوصی دراقصی نقاط کشور این بار نوبت به مرند رسید و یک پیرمرد بیمار حاد قلبی اورژانسی با دستور رئیس بیمارستان رازی مرند بدون معاینه و اقدام پزشکی از بیمارستان اخراج شد.
سهند تبریز: به گزارش خبرنگار ما در پی  اخراج بیماران گوناگون از بیمارستان های دولتی و خصوصی دراقصی نقاط کشور این بار نوبت به مرند رسید و یک پیرمرد بیمار حاد قلبی اورژانسی با دستور رئیس بیمارستان رازی مرند بدون معاینه و اقدام پزشکی از بیمارستان اخراج شد. در ضمن پیگیری خبرنگار سهند و سوال از رئیس بیمارستان منجر به اخراج بیمار از بیمارستان گردید.
 این بیمار که حاج علی اصغر نباتی نام دارد. همراه وی مهندس داود نباتی فرزند بیمار در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر تاسف بار می گوید: نتیجه خبررسانی ما و درخواست از خبرنگار صدا و سیما جهت پوشش خبری این موضوع حقانی ما و مصاحبه با جنابعالی در اعتراض به عدم وجود متخصص قلب در اورژانس و عدم معاینه پدرم این شد که سرانجام رئیس بیمارستان بجای حل مشکل متخصص بیمارستان تحت امر خودش پدر بیمار قلبی مرا از بیمارستان و اورژانس اخراج کرد. 

 وی در ادامه با انتقاد شدید از عملکرد ضد انسانی و خلاف قانون مسئولان و پزشکان اورژانس بیمارستان مرند می گوید: ما از ساعت ۵ صبح امروز تا ساعت ۱۱ و نیم منتظر هستیم تا یک متخصص قلب وارد اورژانس شود و پدر بیمار مرا ویزیت نماید و دستورالعمل پزشکی برای درمان و بستری شدنش صادر نماید اما بجای این اقدام قانونی که رسیدگی به وضع بیمار وظیفه اورژانس و بیمارستان و رئیس بیمارستان و دکتر متخصص است بیمار حاد قلبی را از بیمارستان اخراج می نمایند . وی در ادامه اظهار می نماید: واقعا باعث تاسف است برای کشوری که ادعای انسانیت و اسلامیت می نماید؟! اما کدام انسانیت و اسلامیت و کدام قانون این عمل رئیس بیمارستان رازی مرند را تایید می کند؟! 
نا گفته نماند خبرهای دیگر حاکی از آنست که گویا هر متخصص بیمارستان ماهیانه نزدیک ۵ میلیون تومان حقوق می گیرند و در مطب خودشان کار می کنند و کمتر در اورژانس یا در بخش های بیمارستان حضور پیدا می کنند و گاها برخی متخصصان استخدامی و قراردادی هم هفته ای یک بار هم در بیمارستان یا در اورژانس دیده نمی شوند.!! 
 یکی از مدیران سال های قبل  بیمارستان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در عمل برنامه آنکال بیمارستان کذب محض است و هرگز مطابق آن برنامه رئیس بیمارستان و رئیس شبکه و متخصصان و پزشکان عمل نمی نمایند. وی ادامه می دهد این در حالی است که برنامه آنکال بیمارستان که لیست پزشکان و  متخصصان بیمارستان را شامل می شود و پزشکان متخصص بیمارستان می بایست طیق آن برنامه روزانه و هفتگی در بیمارستان حضور فعال داشته باشند و در دسترس بیمارستان باشند و در صورت ضرورت و درخواست اورژانس یا بخش های بیمارستان در عرض حداکثر ۱۵ دقیقه خودشان را به بیمارستان برسانند تا  به وضع بیماران حاد رسیدگی و اقدامات پزشکی لازم را انجام دهند.
این پزشک تصریح می نماید: در سال قبل به علت عدم رعایت برنامه آنکال از سوی متخصصان اورژانس و عدم حضور به موقع پزشک متخصص در اورژانس منجر به مرگ دو نفر جوان تصادفی در این بیمارستان گردید. این مدیر در ادامه اظهار داشت: براستی گناه این همه سهل انگاری و عدم رعایت قانون توسط متخصصان برگردن کدامین مسئولانی است ؟! آیا در صورت محاکمه علنی چنین مسئولان بهداشتی و درمانی شهرستان این دو نفر جوان را خواهیم توانست به دنیا برگردانیم که قربانی نقض قانون توسط متخصصان اورژانس شده است؟
او می گوید: بنده در مدت مدیریت خود در بیمارستان رازی مرند بارها بر سر این موضوع با رئیس شبکه و دیگر مسئولان بهداشتی و درمانی شهرستان و استان درگیر بودم و دائم به این موضوع اعتراض می نمودم و گزارش مکتوب ان را به مسئولان دست اند کار درمانی شهرستان و استان ارسال نمودم اما متاسفانه ترتیب اثری داده نشد.
وی در ادامه با انتقاد شدید از عملکرد رئیس ۴ ماهه بیمارستان رازی مرند به خبرنگار ما گفت: رئیس بیمارستانی که در جواب نسخه یک متخصص قلبی که دستور بستری شدن یک بیمار دیگر را در بیمارستان مرند صادر می نماید  و می گوید : نظر متخصص مهم نیست بنده باید نظر بدهم که این بیمار باید بستری بشود یا نه ...؟! وی می گوید: این سخن رئیس بیمارستان خلاف قانون و مقررات جاری پزشکی در کشور است و هیچ مدیری حق ندارد چنین دستوری را صادر نماید. در همه جای مراکز درمانی و پزشکی کشور نظر متخصص مافوق تمام نظرات به رسمیت شناخته می شود و علم پزشکی هم آن را تایید می نماید.
این کارشناس می افزاید: این برنامه آنکال پزشکان اورژانس و متخصص بیمارستان به فرمانداری  و دفتر امام جمعه هر شهر و به مرکز استان و استانداری نیز اعلام می شود. البته این یک قانون است و باید برنامه آنکال به نهادهای مذکور اعلام شود اما صرفا حالت اجرای ظاهری قانون به خود می گیرد نه اجرای عملی آن...!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان