صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۲۱, جمعه

اورمو ايشچيلري

بزرگداشت سالروز تولد پرفسور فرزانه و انقلاب مشروطه در تبریز


بزرگداشت سالروز تولد پرفسور فرزانه و انقلاب مشروطه در تبریز سال روز تولد پرفسور فرزانه و سالگرد انقلاب مشروطیت از سوی فعالان مدنی آذربایجان در تبریز تجلیل شد.در این مراسم که روز جمعه 14 مردادماه سال 90 برگزار شد عده زیادی از فعالین مدنی و شخصیت های آذربایجان همچون عبالحسین ناهیدی آذر - خالط آبادی - حسن ارک -نقی محمودی - وحید شیخ بگلو - حسن دمیرچی - آیدین سرداری نیا - قادر نوروزی -محمد رضا خواجه ای -یعقوب تقوی - عبدالله صدوقی - داریوش عاشوری و دهها فعال مدنی دیگر شرکت کردند.

در این مراسم چندین نفر از جمله حسن دمیرچی و عبدالحسین ناهیدی آذر به سخنرانی پرداختند. همچنین آقای ناهیدی آذر به طرح مطالبی در خصوص نقش انجمن غیبی - زینب پاشا و علی مسیو در انقلاب مشروطیت پرداخت.از ویژگی های عمده این مراسم می توان به  جلسه پرسش و پاسخ در خصوص ابعاد مختلف انقلاب مشروطیت اشاره کرد که این جلسه مورد استقبال چشمگیر جوانان حاضر در جلسه قرار گرفت. قطعاتی از موسیقی آذربایجانی توسط گروه موسیقی آذربایجان اجرا شد. از قطعات اجرا شده می توان به " زینب پاشا" اشاره کرد که توسط استاد حسن دمیرچی آهنگ سازی شده است.
پایان مراسم به مارش آذربایجان مزین و حاضرین با صدای بلند به خواندن سرود ملی آذربایجان پرداختند تصاویر و فیلم های این مراسم پرشکوه متعاقبا در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان