صفحات

۱۳۹۰ شهریور ۴, جمعه

گزارش تصویری از ورزشگاه سهند

اورمو ايشچيلري : به گزارش خبرنگار اورمو ایشچیلری ، هواداران تراکتورسازی که ورزشگاه سهند تبریز را پر کرده بودند همزمان با تشویق تیم خود بازیکنان شهرداری تبریز را نیز تشویق می‌کردند که در نوع خود بسیار جالب بود.
جمعیتی در حدود 60هزار نفر با سردادن شعارهای ملی با محوریت آزربایجان و خشکاندن دریاچه اورمیه باعث زحمت بسیار برای صدا و سیما شدند . جابه جا شدت شعارها به حدی بود که از تلوزیون شنیده می شد.
پزشکیان نماینده مغضوب تبریز و بیگی استاندار منفور و همراهان به منظور کسب وجهه در ورزشگاه حضور داشتند.نقطه جالب توجه این است که هنگام ورود احمد علیرضا بیگی ،استاندار آزربایجان شرقی به استادیوم هواداران شعار " اورمو گولو جان وئریر ـ مجلیس اونون قتلینه فرمان وئریر " را با صدای بلند فریاد زدند تا گوش های کر مسئولان بشنود
همچنین شعارهایی ازقبیل " دوشمن گرگ آغلایا ـ اورمو گولون دولدورا " ، اورمو گولو سوسوزدو ـ آزربایجان اویان ماسا اوتوزدو " و ... در ورزشگاه سهند تبریز طنین انداز شد .تا پایان بازی اسکوربورد ورزشگاه به جای اعلام
نتیجه بازی شعارهای دولتی پخش می کرد.
استادیوم پر از لباس شخصی و ماموران رژیم بود و از ورود هزاران نفر به ورزشگاه جلوگیری شد. طرف داران اورمیه ای را از صد کیلومتر آن سو تر یعنی از دروازه توپراق قالای اورمیه و عوارضی جاده شهید کلانتری برگندانده بودند.
مامورین اجازه باز کردن هیچ پان کاردی را نداده و تعداد زیادی را بازداشت کردند.در طول مسابقه از حضور خبرنگاران در جایگاه ویژه خبرنگاران ممانعت به عمل آمد و خبرنگاران نیز به نشانه اعتراضی نشست خبری پس از دیدار دو تیم را تحریم کردند.
حمید قربانعلیزاده و بهنام علیزاده از فعالین مدنی حرکت ملی در داربی تبریز دستگیر شدند. گفتنی است آقای قربانعلیزاده دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد در رشته عمران دانشگاه آزاد ارومیه  و همچنین مدیر مسئول اسبق نشریه توقیف شده"بولود-دانشگاه آزاد مهاباد" میباشد.فعالان مدنی یاد شده که در حرکتی نمادین با پخش بطری های آب اعتراض خود را به خشک کردن تعمدی دریاچه ارومیه از جانب دولت و همچنین خیانت نمایندگان تورک در مجلس شورای اسلامی در دادن رای مخالف به طرح دوفوریتی نجات دریاچه ارومیه،نشان میدادند از جانب نیروهای امنیتی دستگیر شدند و هم اکنون از وضعیت نامبردگان خبری نیست.
پس از پایان بازی مراسم آتش‌بازی در ورزشگاه به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد که توام با تمسخر و متلک پرانی مردم شد.
  در زیرلینک اولین ویدیوی ارسالی از ورزشگاه را ببینیدد:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان