صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۱۸, سه‌شنبه

بزرگداشت حكيم «تيليم‌خان» در ساوه

اورمو ايشچيلري :همايش حكيم تيليم‌خان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساوه و با همكاري بخشداري نوبران و انجمن شعر و موسيقي محلي ساوه در روستاي مراغه محل زندگي حكيم تيليم‌خان برگزار شد.

علي شعباني رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ساوه با بيان اين مطلب افزود: اين همايش به منظور احيا و اشاعه فرهنگ بومي و قدرداني از مفاخر فرهنگي و پيوند هر چه بيشتر نسل جوان با فرهنگ و هنر و ادبيات بومي و محلي در چارچوب محور ديني، اجتماعي، اخلاقي و تربيتي برگزار شد.


دبيرخانه اين همايش فعاليت خود را از 20 خرداد امسال با توزيع فراخوان در سطح استان‌هاي آذري زبان توزيع كرد كه پس از مهلت تعيين شده تعداد 20 مقاله و 50 قطعه شعر از استان‌هاي مركزي، تهران، البرز، قم، زنجان و آذربايجان غربي به دبيرخانه همايش ارسال كه پس از داوري دو اثر برتر در بخش مقاله و سه اثر برگزيده در بخش شعر انتخاب شدند.
وي در سخنان خود حكيم تيليم‌خان را شاعري ديندار و خداشناس خواند كه اشعار او واژگان حكمت، شعر و ادبيات او برابري و برادري و درست زندگي كردن را خوب معنا مي‌كند و شاعري بزرگ كه براساس انديشه‌هاي مبتني بر تعاليم قرآن و آموزه‌هاي ديني شعر مي‌سرود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان